E_Sky en realflight G3

• Topicstarter Topicstarter patrick700
  • Startdatum Startdatum
P

patrick700

Guest
Heeft iemand hier ervaring mee.
Heeft iemand samen met deze interface Realflight G3 gevlogen.
Zo ja hoe ?

R-SIM_2.jpg

Geen tegen bericht???
Want ik kan realflight g3 of Reflex kopen via internet alleen zit hier niet de interface bij dus mijn vraag is werk deze interface ook met 1 van 2 programma's ?

Ik heb ook die e-sky USB variant gekocht voor de lol.
Hiermee kun je sims besturen die (ook) met joysticks werken.
(Mits je de originele dongles er in hebt zitten)
Bij Reflex kan dit dus NIET.
WEL:
Realflight G3
AeroFly Professional Deluxe
EasyFly
FMS
En laatst was er nog een nieuwe waarvan ik de naam niet meer weet.
De Demo daarvan was ook al bruikbaar.

Bedankt voor de tip ik ga dat ding kopen en realflight :lol:

patrick700 zei:
Geen tegen bericht???
Want ik kan realflight g3 of Reflex kopen via internet alleen zit hier niet de interface bij dus mijn vraag is werk deze interface ook met 1 van 2 programma's ?

Als jij een Realflight G2 of G3 koopt, zit daar een controller (Futaba zenderkast met sticks) bij die tevens dienst doet als interface wanneer je jouw eigen zender wilt gebruiken.
Als jij via internet een Realflight kan kopen zonder controller, dan is het of een G1 (antiek) of een incomplete 2e hands (Cd-tje ook lekker vol krassen?) of een illegale kopie.
En hoewel ik illegale copieën niet wil promoten, zijn er wel goedkopere manieren om hier aan te komen dan tegen betaling via een ongetwijfeld duistere handelaar op het net.

Succes :nooo:

Marcel.

Admin je mag deze onderwerp wel sluiten in heb antwoord op mijn vraag

Mijn E-Sky USB controller wordt netjes herkend door Windows als joystick, maar heb toch een probleem.
Alles sims (RF g2, AFP, AFPd) 'zien' de linker stick niet. maar windows (zowel 98 als XP wel)

Iemand bekend met dit probleem :?: :roll:

Bij AFPD is het een kwestie van de juiste kanalen te assignen naar de juiste functie. (Onder Controls)
Beweeg gewoon de stick en kijk welk kanaal er op reageert.
Als Windows hem herkent, dan AFPD ook.

Dank voor je snelle reactie Walter!

Zoals jij het beschrijft ben ik het ook gewend (met m'n USB verbinding naar m'n Multiplex zender).
Maar het rare van deze (voor m'n pa) is, dat Windows probleemloos onder game controllers het 'kruisje' kan laten bewegen met 1 stick en de X en Z met de andere stick.
Alle sims doen alleen iets met de rechter stick, en herkennen op geen enkel ander kanaal een signaal als ik de linker stick beweeg.
Op meerdere pc's geprobeerd met diverse sims zowel win98 als winXP.

grt
Marcel

Vreemd.....
AFPD gebruikt gewoon de Windows "spelcontrollers" en zou dan moeten werken.
Heb je hem wel gecalibreerd onder AFPD? Anders kun je dit ook krijgen.

Back