Eachine Apache batterij

Ik heb een tijdje geleden een Eachine E250 Apache gekocht (de "pro"-versie, dus zonder gps edm) met drie batterijen.
Bij aankomst was één batterij compleet dood, volledigontladen: ze zat in de heli, terwijl er een sticker op staat om net daartegen te waarschuwen ...

Ik heb ze terugbetaald gekregen, en een nieuwe gekocht van een andere leverancier op Banggood.
En nu blijkt van die nieuwe na één vlucht één van de drie cellen kapot ! Deze is van Yzxnrc, niet van Eachine: kleur eerder grijs dan groen, maar het zijn dezelfde.
De leverancier heeft nu toegezegd om me een nieuwe te sturen, en die is op weg.

Omdat ik niet graag opgeef, heb ik op Aliexpress drie nieuwe lipo-cellen gekocht van dezelfde capaciteit en grootte als de originele. Vanavond heb ik de originele uit elkaar gehaald, de nieuwe cellen in serie aan elkaar gesoldeerd en dan de originele draden aangesloten zoals op de originele.
De draden zijn dus niet los geweest van de kleine elektronische plaatjes in het batterijhuis.

De batterij laadt nu prima en ik dus blij ! MAAR: de aan/uit knop doet niets ... Voor de duidelijkheid: ik heb die nooit zien werken omdat de originele DOA was.

Heeft iemand een verklaring waarom die knop niet zou werken ? Zou het kunnen dat de electronica "merkt" dat er andere cellen dan de originele ingebouwd zijn, of is dat onmogelijk ? Indien ik geen verklaring vindt, ga ik die elektronische plaatjes er eens uithalen om te kijken of er iets kapot lijkt te zijn, maar ik dacht dat het misschien toch een beter idee was om even de vraag te stellen.

Ik ga allicht morgen de tweede batterij, waarvan één cel dood is, aanpakken: uitzoeken welke cel dood is, en die vervangen door een andere. We zullen zien wat het geeft.

Bedankt,

Stefan.

Back