Productaankondiging Eachine Blade 185 RTF FPV Racing Quad

Het is achteraf niet beter maar makkelijker. En vergelijkbaar met losse componenten stukken goedkoper. Vlieg persoonlijk niet tussen de bomen en is nog steeds heel na flink wat keren over het gras te zijn gerold. Maar denk dat de ervaren indoorvlieger er meer over kan vertellen

Makkelijker is voor mij niet zo'n factor; ik vind het samenstellen en bouwen juist leuk. Als ik alle componenten los bestel bij BangGood ben ik exact even duur uit als de RTF, minus het frame. Dus het verschil met de RTF is dat je niets hoeft te bouwen en in te regelen en je krijgt het frame er bij.

Als ik zelf iets zou samenstellen, zou ik net even andere componenten pakken: Emax motortjes, 30A esc etc.. Met een GEP-VX frame zit ik dan op 205 euro. Dat is 35% meer, maar wel dus wat betere spulletjes. Heel persoonlijk wat dan de betere keuze is.

Ik kocht de RTF onder de € 100,- . Motortjes die 30A nodig hebben zijn zwaarder dan degene die in dit machientje zit. Het is maar wat je wilt. Dragracen of rondvliegen. Persoonlijk ben ik tevreden met dit apparaat.

Ik ben op zoek naar een 180 size quad. Zat eerst te denken aan alles los kopen; mooi frame, goede motoren etc, Of is zo'n Eachine de betere keuze?

Met los kopen kun je over het algemeen betere hardware erin zetten, maar de EB185 is wel erg compleet. Nadeel is wel dat de bodemplaat zo'n beetje alle elektronica bevat, dus breek je die, of blaas je een ESC op, dan zit je al snel op een nieuwe bodemplaat. En naar huidige maatstaven is de hardware van de EB185 wat verouderd, Naze32 ipv F3, standaard hebben de ESC's geen OneShot ondersteuning, tegenover BlHeliS en Multishot. De FPV camera heeft ook geen al te hoge resolutie. Maar toch vliegt het wel erg leuk, en je hebt ook OSD.

Back