Productaankondiging Eachine Falcon 180 RTF FPV Quadcopter

Indoorvlieger

Forum veteraan
Nieuwe Quad van Eachine, 180 size en met motors op 10 graden mounts:

febe4003-511c-47ae-954a-6f96b7e9724d.jpg

Meer info volgt nog, maar hier zijn alvast wat filmpjes van vliegen met de Naze32 versie (kan ook worden besteld met 2 andere FC types) draaiende mer CleanFlight 1.12.0 en lichtjes aangepaste settings.

Er zitten wat aparte design keuzes in, zoals de dunne pootjes als landingsgestel, maar het vliegt wel erg lekker, is mijn 1e indruk.

Het vliegt erg leuk, en dit is nog maar met een wat zwakkere accu. Deze zou 1500 mAh zijn, maar weegt maar 110 gram. Als ik vlieg tot de spanning begint te zakken, en in rust er nog 3.70 volt over is, stopt de lader er zo'n 1000 mAh terug in. Dus ik vermoed dat het een 1000 of 1100 mAh is, en je merkt bij een snelle throttle punch, dat de accu wat inzakt. Ik ga binnenkort testen met wat betere accu's

Er is inderdaad meer dan die dunne pootjes. Led bar heb ik er ook afgehaald, voegt weinig toe en is ook kwetsbaar. De FPV antenne kan beter worden vervangen door eentje die je kan buigen, en deze dan zon 45 graden omhoog zetten, dan steekt die niet meer zo ver naar onderen uit. Pootjes eraf, en vervangen door een paar schuimblokjes, als meer crashbestendig landingsgestel. Grootste gevaar loopt dan waarschijnlijk alleen nog de ontvanger.

Back