Eachine RatingKing F14 of WLtoys 12428 voor FPV

Discussie in 'Electro offroad' gestart door jorrick, 12 jun 2018.

  1. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Ik wil graag een auto aanschaffen en zit te twijfelen tussen beide modellen.
    Ze worden op youtube goed beoordeeld en de snelheid is voor mij ook wel goed. Ik heb geen behoefte aan dure 150+euro auto's

    Ik wil graag uiteindelijk naast gewoon rijden ook FPV mee gaan rijden.

    De eerste heeft al een FPV set aan boord en moet ik alleen nog een FPV bril aanschaffen.
    https://www.banggood.com/nl/Eachine...RTR-p-1131295.html?stayold=1&cur_warehouse=CN
    +- 106 euro
    [​IMG]
    Beschrijving:

    [​IMG]
    Merk: Eachine
    Item: RatingKing F14 Buggy
    Schaal: 1/14
    Snelheid: 35km / uur; 22 + mph
    Gewicht: ongeveer 987.7g

    Kenmerken:
    1/14 4x4 RTR Buggy
    Real Time Image Transmission
    1000TVL CCD 110 Degree Mini FPV Camera
    Zeven kleuren verstelbare lamp
    5.8G 25mw Image Transmissie
    390 Grootte Motor, Krachtiger, Langere Run
    320A ESC
    7.4V 1500mAh Li-Po batterij
    [​IMG]
    Pakketgrootte: 365 * 230 * 200mm
    Car Size: 333 * 200 * 200mm
    Wielbasis: 232mm
    Band Dia./Width: 74 * 30mm
    Wiel Dia./Width: 56 * 28.5mm
    Grondopruiming: 25,0mm




    De 2e heeft nog geen FPV spul en moet ik alles dus los aanschaffen.
    https://www.banggood.com/nl/WLtoys-....html?rmmds=search&stayold=1&cur_warehouse=CN
    +- 77euro
    [​IMG]
    Beschrijving:

    [​IMG]
    Schaal: 1/12
    Max. Snelheid: 50km / u

    Netto Gewicht: 1435g
    Motor: 540 Geborsteld Motor

    7.4V 1500mAh Li batterij

    Regelbereik: Rond 100m
    Car Size: 42 * 24,5 * 18cm
    Pakketgrootte: 54 * 27,5 * 23cm


    Kunnen jullie mij advies geven wat een beetje goede budget FPV spullen zijn die ik kan gebruiken?
    (bril, video tx rx enz)
    Is onderstaand verhaal haalbaar binnen een klein budget?

    In Groningen (en daar heb je het stadspark voor de mensen die er bekend zijn daar bij de vijver bij de Ni Hao chinees.) Wil ik een rondje om de vijver kunnen in FPV.
    [​IMG]
    Als ik bijvoorbeeld in het midden sta is het dus +- 300 meter maar recht en 300 meter naar links. Is het mogelijk om met niet al te dure spullen een FPV setje op 1 van de auto's te monteren?
    Of is het mogelijk de FPV auto van Eachine aan te passen zodat dit mogelijk is.?


    Waar zit het in zulke gevallen vaak in? Slechte video zender, slechte video ontvanger, slechte 2.4Ghz signaal of ontvanger?


    Budget voor FPV auto +- 150 euro
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Reviews over Banggood producten moet je niet geloven, die zijn altijd positief omdat mensen deze spullen krijgen tot zelfs betaald worden om reviews te schrijven en daarmee klanten te werven. Hier op het forum hebben we er af en toe ook onze handen vol aan om dit soort product placement te weren.
    Maakt dat per definitie de producten slecht? Nee, dat hoeft niet.....

    Je 300 meter bereik is misschien wel veel gevraagd. Op het internet kan je genoeg "RC range tests" vinden waarbij de betere merken net aan de 300 meter halen. Ik verwacht dat de meegeleverde zenders niet beter zullen zijn, zeker als er ook nog eens een videozender naast de ontvanger hangt en altijd wel een beetje signaal weg drukt. Vergeet ook niet de factor water wat ook signaal zal dempen.
    In dat geval moet je misschien aan een vliegzender denken waar je ontvangers hebt met 2 antennes en optionele sateliet ontvangers die de betrouwbaarheid van het ontvangst verbeteren. Uiteraard is het gewoon proberen met de standaard apparatuur.
     
  3. Kippenboertje

    Kippenboertje

    Lid geworden:
    5 nov 2015
    Berichten:
    10
    Locatie:
    intheair
    dat zal je echt niet gaan lukken met dat spul... je zult voor je besturing naar een uhf setje moeten stappen, video lukt mischien met 5.8 ghz maar beter is 2,4ghz icm of voor nog meer bereik 1.2 ghz. dit alles is tegenwoordig wel heel voordelig tweedehands te krijgen,, maar beter blijf je weg van dat eachine spul
     
  4. jorrick

    jorrick

    Lid geworden:
    20 sep 2011
    Berichten:
    349
    Iemand nog leuke alternatieve auto’s gezien of een leuk los pakket zodat ik hem zelf FPV kan maken ?
     

Deel Deze Pagina