eachine wizard x220 nieuw uit doos werkt niet

Hallo,

ik heb net deze nieuw wizard binnen gekregen, alles uit de doos gehaald batterij opgeladen alles aangesloten. De lampjes en de geluidjes werken allemaal wel, op de afstandsbediening zie ik dat hij een connectie heeft maar hij reageert op geen enkele beweging.
Overgens besteld bij banggood.

Help aub!!!

Mvg christiaan

Laatst bewerkt:
De wizard is heel goed, heb er zelf 2. Deze is wel niet RTF out of the box!
Je moet eerst zeker een aantal dingen instellen in betaflight of cleanflight en in je transmitter. Zeker je failsafe en ook de modes (acro, angle, horizon) en best een arm knop instellen. Er zijn een heel deel filmpjes hiervan op youtube te vinden.
deze is zeker goed

Weet niet of je al fpv gevlogen hebt maar indien niet zou ik eerst aanraden van met een simulator te oefenen.
FPV Freerider is goed en je kan een gratis demo downloaden hiervan. Als je een kabeltje koopt dan kan je zelfs met je transmitter vliegen. Het volledige kost 5 dollar ofzo.

bedankt voor de snelle reactie, ik heb alles uitgevoerd wat er in de video stond. meerdere malen zelfs.. maar tevergeefs, via beta zie ik wel dat de wizard het signaal ontvangt maar zodra ik de usb eruit haal dan gebeurd er niets.
alle instellingen in de flysky gewijzigd en wat er in de video vermeld werd wat er in betaflight moest gebeuren. Nog steeds niets...

help...

Misschien zeg ik iets doms, maar safe jij wel de instellingen nadat je ze hebt gewijzigt?
Want zoniet dan is alles voor niets.
Succes.
Vr gr

Dat is inderdaad de F3 versie, de F4 versie heeft een 4in1 ESC, ipv losse ESC op de armen.

Als je de quad in BetaFlight bekijkt, op de Receiver tab, met zender aan, zie je dan de balkjes bewegen met de sticks? En ook de juiste balkjes?

Klopt, ik zie de balkjes bewegen.
throttle en yaw, werken goed naar behoren
roll en pitch ben ik nog niet helemaal mee eens, dat werkt gekruist ipv recht. Voorbeeld: stel ik pak de rechter joystick en beweeg die naar voren dan gaat het signaal van roll en pitch gelijk omhoog.

Als je de rechter stick recht naar boven beweegt, dat gaan zowel roll als pitch richting de 2000? Dat is niet goed, lijkt wel alsof er een mix is geprogrammeerd in de zender...

klopt dat is wat er gebeurd, hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Maar daarbij heb ik nog steeds het oude probleem, en dat is wanneer de drone gekoppeld zit via usb aan betaflight ik kan zien in betaflight dat hij bestuurd word via de afstandsbediening maar los van betaflight hij niets doet....

mvg,

zoals in de instructie video beschreven staat hier boven heb ik de hele procedure gevolgd, hij koppelt gewoon prima maar ik kan alles knoppen ik alle standen zetten maar toch geen bediening.

Standaard zal het ontgrendelen van gas ("armen") gebeuren door linker stick naar rechtsonder te bewegen en daar even te houden. Maar dan nog zou het verticaal bewegen van de rechterstick alleen een respons op pitch mogen geven, en horizontaal bewegen alleen op roll.

Zoals de bediening via betaflight laat zien zou dat in de praktijk ook moeten gebeuren, maar tot nu toe reageert hij helemaal nergens op.
Zelfs als hij waterpas staat, wat dan ook gezien is in betaflight.

middels de video hierboven heb ik hem geïnstalleerd maar ik krijg het gevoel dat ik hem niet kan ontgrendelen. Iemand een idee daarover??

Heb je al geprobeerd in betaflight, met props af, de motors/esc's te kalibreren en testen? Staat je zender op ppm on?
je kan ook in betaflight je zender testen zonder props niet vergeten, met je zender op de motors pagina.
Zou je een screenshot kunnen posten van de modes pagina die je hebt ingesteld in betaflight

Laatst bewerkt:
Een foto kan ik helaas vanavond pas maken ivm werk.
Ppm staat aan in de flysky en ook in betaflight.
Via betaflight kan ik motors bedienen dat ze ook daadwerkelijk gaan draaien, ook zie ik dat de bediening van de flysky wel doorkomt in betaflight.. eind van de dag zal ik foto's maken

Mvg

Back