Eagle aangepast en hij vliegt!! Nu het fijntunen ;)

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Tadango, 26 jan 2005.

  1. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik denk niet dat het zondag orniweer wordt, ze voorspellen windkracht 4, de Eagle kan hoogstens kracht 2 aan :cry:
     
  2. hezik

    hezik Guest

    Mooi gevonden en creatief opgelost..

    Toch een ander idee.. zou je ook met veren kunnen werken? Dus een veer (of elastiek) die de omhooggaande beweging van de vleugel tegenhoudt en de neergaande beweging versterkt?

    Dit verhoogt waarsch. de gemiddelde belasting van je motor, maar zal de standaarddeviatie in belasting lager maken. Plus dat het qua gewicht mogelijk behoorlijk scheelt tov. een vliegwiel?

    Een soort van mechanische condensator dus.. dat was althans mijn idee ;)
     
  3. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Dat heb ik inderdaad als eerste oplossing geprobeerd, 2 elastieken vanaf de vleugelvoorliggers naar beneden.
    Het bleek echter geen oplossing, de motorloop was nog steeds erg onregelmatig, dat is uiteindelijk wel logisch, nl. als de vleugel in de bovenste en in de onderste stand komt, beweegt ie even niet, het grote tandwiel draait wel gewoon door. Dus de motor draait dan even onbelast, gaat dus sneller en wordt daarna weer afgeremd :cry:
    Een vliegwiel versoepelt continu de motorloop, dit lijkt voorlopig de beste oplossing :wink:
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat was ook ons probleem toen we (Niek, P, Joost en ikke) met de ornithopters begonnen. Bij vrijwel alle manieren die we bedacht hadden waren er problemen met de motorloop omdat er altijd enkel momenten van stilstand waren in de vleugelslag. Nu pas bij die grote vertraging met die tussentandwielen komt die stop niet meer bij de motor aan en blijft deze doorlopen met steeds dezelfde belasting.

    Helaas is al die info verloren gegaan aangezien die op dat andere forum van P stond.
     
  5. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Wie is P?
    Eigenlijk zou ik een motor met nog groter koppel moeten hebben, maar wel licht :wink: Dus een grotere diameter, korter en met nog meer polen, deze BM2410 heeft 14 magneten en 12 spoelen/polen en weegt 59 gram.
    Op die manier kan ie de grote variaties in belasting beter opvangen, natuurlijk is een grotere vertraging ook een oplossing, maar daar wilde ik juist vanaf :cry:
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    P= Pascal (achternaam weet ik niet), dat was de "eigenaar" van modelvliegen.com, dat was een forum waar we op actief waren voordat dit er kwam. Alle info die op dat forum stond is helaas verloren gegaan.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    pascal vos te eibergen.
    Alle info is toen door hem gesaved.
     
  8. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    aha, en waar is die info nu te lezen?
     
  9. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Ondanks dat de Eagle nu best goed vliegt met de buitenloper, ga ik toch een brushless binnenloper met meer KV gebruiken.
    Ik heb nl. nog een ander probleem met de buitenloper ondervonden en daar zie ik niet zo gauw een oplossing voor:
    Als ik tijdens vliegen de motor even uitzet, krijg ik hem niet meer aan de gang. De druk van de vleugels omhoog tijdens zweven is zo groot dat de motor niet meer wil opstarten :cry:
    Een binnenloper met hoog KV moet weer veel vertraging hebben en dan zal dit probleem (waarschijnlijk) niet optreden.
     
  10. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Binnenloper van 4000KV zit erin, de diameter hiervan was 28mm, de speed300 is 24mm, gelukkig kon er wat aluminium van de koelribben afgedraaid worden, zodat de binnenloper redelijk goed op de speed300 plek past, wel moest ik de gaten in het triplex frame wat uitvijlen om een iets groter tandwiel te kunnen gebruiken.
    De totale vertraging is nu 81x. Origineel is 101x.
    Pas 1 vlucht gemaakt met tamelijk veel wind, ziet er goed uit, vermogen genoeg. Opnieuw starten tijdens de vlucht heb ik nog niet kunnen proberen, maar kan me niet voorstellen dat dat nu nog een probleem zou zijn.
    Ga ik proberen als het weer wat beter is :wink:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    We zijn nu 3 weken verder, helaas geen nieuws, wat een klote weer :cry: :| :|
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Jij nog naar Interex ipv Winssen?
     
  13. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik denk het niet, windkracht 4/5 en 80% kans op regen voorspeld.
    Mocht het toch mooi orniweer worden, dan kom ik alsnog :wink:
     
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Was vandaag lekker rustig weer in z limbadwe..
     
  15. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    in Venray hadden we het hierover :wink: :wink: :wink:
    soms, ik jou niet begrijpen :?: :?: :?:
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ach frank, niets van aantrekken, Niek praat soms in geheimtaal en die moet je tussen de regels door leren. Niek was gisteren de gehele dag te gast bij Thermea 2000 te Valkenburg. Nu probeert hij wakker te worden om dadelijk naar Nederweert te gaan. Het weer hier in Zuid-Limburg is bijna windstil en licht bewolkt met som seen zwak zonnetje.
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ik snap niet wat jij niet snapt? 8)

    Zon, en maar lichtjes bewegende bladeren hier in limbadwe
     
  18. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo Niek, na de info van Theo snap ik het nu :wink:

    Is er trouwens nog geflapperd in Nederweert?
     
  19. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Stuk of 5 flappers aanwezig vandaag.
    Zowat windstil weer en droog.

    Fotos volgen morgen.
     
  20. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Niek,
    weet je misschien ook van wie die flappers waren? En hebben ze ook gevlogen? Ben benieuwd naar foto's :)
    Hier in Nijmegen was het vandaag helaas toch te winderig om met mijn orni's te vliegen. Had ik dus toch naar Nederweert moeten komen?
     

Deel Deze Pagina