Eagletree elogger V3 werkt niet?

Dag allen,

Ik ben bezig een eagletree aan te sluiten op mijn heli.
Dat heb ik inmiddels gedaan, de software geinstalleerd maar verder kom ik niet.

De connectie met de pc lijkt ok, de software ziet de logger, ik heb de wizard afgelopen en hij zou klaar moeten zijn.

Echter normaal wanneer ik de accus in mijn model aansluit initieert mijn esc en is hij vliegklaar.
Echter met de elogger er tussen initieert mijn esc niet, en de elogger neemt ook niets op.

Zie ik nu iets stoms over het hoofd of is de logger niet ok?

Gr, Roy

Het enige wat je fout kunt doen zijn de kabels. Heb je de 'cable' versie of de versie waarbij de stekkers al op de print zitten gesoldeerd? Als dat allemaal klopt incl. ESC op ESC aansluiting en Lipo op Lipo aansluiting zou het allemaal gewoon moeten werken.

Dag Chang,

Bedankt voor je reactie,

Ik heb de stekkerversie, ik heb dus twee T-stekkers gesoldeerd met kabels naar accu en esc.
De ene stekker dus + en - accu, de andere + en - esc.
Variaties op dat gebied zijn er ook eigenlijk niet lijkt me.

Ik heb geen extra sensoren aangesloten omdat het me primair om voltage en stroomsterkte gaat. Dat is toch geen punt neem ik aan?

Het feit dat mijn esc niet initialiseert met de logger ertussen geeft dus aan dat er geen stroom door komt, en hij dus daarom ook niet begint te loggen...?

Gr, Roy

Klopt. De logger moet je normaal niet merken. Het lijkt er dan op alsof er een los contact in zit. Heb je geen kortsluiting gemaakt? Je kan de stroom sensor hebben opgeblazen.....

Ik heb hem maar op een manier aangesloten gehad en dat is die zoals hierboven beschreven.
Dus kortsluiting lijkt me om die reden niet waarschijnlijk.
Wat losse contacten betreft, het is natuurlijk voornamelijk printplaat werk dus daar is waarschijnlijk niet zoveel aan te zien, maar ik zal hem vanavond nog eens goed bekijken of ik iets kan zien...

Gr, Roy

Als het niet werkt terwijl je alles verder goed hebt aangesloten is ie gewoon stuk. Probeer hem anders nog eens aan de PC te hangen, gaan de LED's wel aan op de logger?

Als je regelaar niet aan gaat dan is er ergens een onderbreking. De - draad wordt direct verbonden en de + loopt via een stroom sensor. Deze kan stuk zijn....

@chang,
als ik hem aan de pc hang dan heeft hij wel verbinding, het led'je knippert 3x snel, repeterend.
Haal ik hem van de usb af dan gebeurt er niets meer.

@tandango
De esc doet niets, dus zal dan de stroomsensor stuk zijn zeg je? Kan ik daar nog wat mee doen of iets checken misschien of is het ding dus gwoon stuk...:???:

Gr, Roy

Met een simpele multimeter mag je tussen de 2 plus aansluitingen geen weerstand meten en tussen de 2 min aansluitingen ook niet. Tussen plus en min moet oneindige weerstand zijn.

Back