easy glider brushless?

• Topicstarter Topicstarter firca
  • Startdatum Startdatum
F

firca

Guest
hallo,ik ben op zoek naar een goed passende brushless motor voor in de easy glider,zonder dat er veel moet veranderd worden(vertrager!!)heeft iemand goede resultaten met een of ander type van motor :?: of bestaat er misschien al een onderwerp over mijn vraag van de glider :!:
groeten firca :puppydogeyes:

toevallig gisteren op de vliegclub iemand gezien die deze motor erin heeft zitten. tandwiel zit er al op. motor past er zo in schijnbaar(ik heb zelf geen easyglider)

Motoren zijn ook los te koop.
www.coenraad.nl

Wij vliegen hem met een typhoon 15/10 met 2 lipo's 2200 of 3 lipo's 2000 en de prop is een klap prop van graupner , een camprop maat 9 x 5.
motor loop tijd op 2 cellen is 13 min.
Vliegtijd is bijna oneindig.

gr vosje :D :D

vosje zei:
Wij vliegen hem met een typhoon 15/10 met 2 lipo's 2200 of 3 lipo's 2000 en de prop is een klap prop van graupner , een camprop maat 9 x 5.
motor loop tijd op 2 cellen is 13 min.
Vliegtijd is bijna oneindig.

gr vosje :D :D

Vosje, wat voor regelaar heb je daar bij (hoeveel amp)?
In mijn ez komt binnenkort ook een 15/10

bedankt voor de info vosje,maar hoe monteren jullie die tyfoon in de glider zijn snuit?welke aanpassingen moeten er gebeuren?
groeten firca

Bij de mijne zit er een Typhoon 6/3D in.

Met een 8x4.5 klapprop. De motor op een plaatje van dat printplaat materiaal zo in de romp gelijmt. Zal wel wat traager klimmen als met de 15-10, maar als je wat termiek kunt pakken blijft ie lekker lang boven.
Met een 1100Mah 3S lipo heb ik een gewicht van 760 gram.

michiel b zei:
toevallig gisteren op de vliegclub iemand gezien die deze motor erin heeft zitten. tandwiel zit er al op. motor past er zo in schijnbaar(ik heb zelf geen easyglider)

Motoren zijn ook los te koop.
www.coenraad.nl

en was dit een flinke verbetering?? Weet je toevallig ook welk motor type in dit upgrade pakket zit?

mvg
Jeroen

Ik heb deze
AC-DIYMOT-VRh.jpg
motor in mijn E.G.E. geplaatst, geen aanpassingen, past perfect. Motortje is in een half uurtje klaar (is een dhz pakketje, ik weet niet meer hoeveel wikkelingen ik gebruikt heb, ik schat een stuk of 7... :? )

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2746

http://www.aircraft-world.com/prod_datasheets/ac-diykit-vl.htm

Op 3S lipo, in de canopy bevestigd met velcro (canopy gewoon met dremeltje "uitgehold") gaat deze motorzwever sierlijk in de lucht op de standaardprop.

Back