Easy Star aanschaffen

Heey allemaal,

Ik wil misschien een easy star kopen maar met welke spullen kan ik hem zo goed koop mogelijk laten vliegen. Ik ben maar 13 een heb niet zo veel geld voor een duur vliegtuig. Dus leek de easy star mij wel wat: hij is maar 55 euro voor boupakket met prop en motor en ik hoor alleen positien berichten.

groeten,

niels (ervaren auto en boot modelbouwer :P )

Dat begrijp ik.

Maar kan ik een is een 3 kanaals zender genoeg?

Informatie zender:

Special freq. 40 MHZ storings vrij voor vliegtuigen.
2 kanalen propotioneel
1 schakel kanaal ( voor de motor)

Alleen Heb ik nog een vraag:

Is de bouwdoos van de easy star zo'n pakket van hout dat je elk los onderdeel moet lijmen.

Kan iemand daar wat informatie over geven?

groeten,

niels

Vliegen doen we niet (en ik bedoel NIET) op 40MHz maar op 35MHz. Laat je eerst eens goed informeren bij een modelbouwwinkel voordat je brokken maakt.

Groet,

Ik vlieg ook op 40Mhz hoor, 't is niet verboden. 35MHz is uitsluitend voor vliegen. De rest mag overal voor gebruikt worden.

Heb ook een easystar gekocht, heb er nog niet mee gevlogen omdat ik nog geen servo's heb. Het bouwen is vrij simpel. Hij bestaat uit 5 stukken piepschuim die je aanelkaar moet plakken. Maar er zit een hele duidelijke handleiding bij dus dat moet vrij gemakkelijk gaan. Als je de romphelften aanelkaar gaat plakken eerst goed passen, en zorgen dat de staart ook netjes recht aanelkaar komt te zitten. Motor moet je eerst inbouwen want daar kun je later niet meer bij.

Ik heb ipv de standaard Permax 6V motor een 7.2V versie gebruikt omdat ik nog accu's had met 8-cellen. En als regelaar gebruik ik een Digi12 van Jamara.

Is hij van PIEPSCHUIM????

Laat dan maar zitten dan stelt het niks voor dan is hij zo stuk. Weet iemand misschien een vliegtuig van zo'n prijs en soort die NIET van piepschuim is?

groeten,

niels

Hij is NIET van piepschuim maar van EPS-schuim en dat is VEEL sterker.
De EZ is juist zeer crashbestendig en vliegt gemakkelijk, prima om te spelen of te leren vliegen.

Erwin Lokhorst zei:
Hij is NIET van piepschuim maar van EPS-schuim en dat is VEEL sterker.
De EZ is juist zeer crashbestendig en vliegt gemakkelijk, prima om te spelen of te leren vliegen.

Elapor inderdaad, maar voor het gemak maar ff 'piepschuim' genoemd ;) En newbie weet waarsch. niet direct wat elapor is :P

En het is inderdaad supersterk. Elapor is veel sterker dan normaal piepschuim.

Als ik hem koop zit er dan in het vliegtuig ruimte voor servo's en ontvanger en waar dat moet komen. of moet ik zelf het zwartepunt regelen?

groeten,

niels

P.s. heeft er iemand een foto van het binnenwerk van de easy star?

Niels, lees eerst die discussies eens door.
Kijk ook eens hier:
http://www.easystar.detract-online.de/
Je kan via de links aldaar ook weer op andere sites komen. Daar zijn diverse oplossingen te vinden hoe men een en ander gedaan heeft.

Het antwoord op je vragen is:
Ja, er zijn uitsparingen aangebracht om de rc installatie in te bouwen.
Ja, afhankelijk van het gewicht van de gebruikte componenten moet je zoeken naar de meest gunstige plaats voor ontvanger en accu om op het zwaartepunt op de aangegeven plaats te krijgen.

Heey allemaal,

IK heb een paar vraagjes:

1 kan ik er geen gewone ontvanger inzetten van 30 gram?
2 kan er ook een racing pack in?

3Kan een servo van 18 gram ook?

4 als er geen racing pack inkan kan wat kost dan de goedkoopste accu die er wel inkan?

groeten,

niels

Beste hans meij,

Ik heb 2 vragen over de easy star:

1. Is het zo dat als hij gebouwd is dat dan de ontvanger, motor, en servo's er niet meer uitkunnen? Zo ja hoe kan ik hem bouwen zo dat het nog uitelkaar kan?
2. Kan ik gewoon penlites aanelkaar solderen?
(3 kunt u deze vragen beantwoorden )

groeten,
niels

Ha Niels,
Blijf gewoon je vragen via het forum stellen en niet via pb's. Op deze manier hebben ook andere forumlezers er profijt van.
1 Het is verstandig om een en ander zodanig in te bouwen dat het er ook weer uit kan. Ik zou bv de motor zeker niet vastlijmen.
2 Jawel penlites kunnen aan elkaar gesoldeerd worden

Er zijn vast wel meer electrovliegrs bij jou op de club. Kijk welke accu's ze gebruiken en hoe die gesoldeerd zijn. Zo zie je meteen wat goed is en wat niet. Van zien en doen leer je in deze hobby veel sneller dan via het stellen van vragen op een forum.

@ hans meij,

Ik had een vraagje na aanleing van uw laatste bericht:

Het vliegtuig heeft toch een 2 delige romp die definitief aan elkaar worden gelijmd? Zoja: wat is een alternatief om hem te bevestiggen zodat ik hem nog uitelkaar kan halen. Want als hij gelijmd wordt kom ik niet meer bij de bedrading van de motor.

Alvast bedankt,

niels

Romp wordt veel te slap als deze niet verlijmd wordt.
Wel kan je de kabels buiten langs doen zoals ik dat gedaan heb, maar dat had je natuurlijk al gezien.
motor5.jpg

Back