Easy-Star en welke brushless binnenloper (bijna verticaal)

Ja ja... ik weet het, alweer een draadje over de easy-star. Toch heb ik deze aangemaakt omdat ik nu eindelijk toch wel m'n easy-star het liefst verticaal zie gaan.

Daarom een oproep aan die mensen met eventueel een easy-star die mij een leuk motortje kunnen aanraden.

Ik zoek dus:

Brushless binnenloper
formaat van een 400 / 480 motor
ik wil niets uit de romp moeten snijden voor prop.
het liefst verticaal omhoog met easy-star

Milcoi

een algin Trex motor de standaard motor die ze bij de set leveren is een 400 motor en maakt 2700 toeren per minuut per volt. Komt op zo'n 25A maar met een kleinere prop met meer spoed past het en gaat de boel lekker snel en verticaal!

gr,

niels

Deze hebben dan wel een hoog AMP vind ik.
welke prop dan?

een 4 turn minder AMP met een 6x4, maar ja.... dan nog wel genoeg power zoals de 3 turn?

ff naast elkaar gezet:

BL4-1615-5 APC "E" 6x4 11.32V 9AMP 14670RPM
BL4-1615-4 APC "E" 6x4 10.67V 15.6AMP 17010RPM
BL4-1615-3 APC "E" 6x4 7.62V 21.4AMP 16860RPM

Dan zou je dus zeggen dat de 4 turn perfect is met de 6x4 prop.
Op NoaH's advies ga ik hun even mailen. Wat de beste motor / prop zou zijn voor een 640gram kistje( Easy-Star).

Quote op de site:
So it's best to avoid the misconception that high Kv motors necessarily mean more power, and much better to choose the propeller size that matches your model type first. Next determine which motor can turn that prop, using the battery you've chosen, at the amperage which suits your battery.
..........
For lithium batteries, you'll get best performance overall, in terms of delivered voltage and charge cycles, if you choose a propeller and motor combination to draw 70%~80% of rated continuous current.

Deze gaat wel verticaal....

Maar ook nog maar net, zo lijkt het.

Vertikaal: dan heb je (vuistregel) al gauw 300 watt per kg nodig.

Zeg AUW 700 gram, dan heb je >200 watt vermogen nodig.

3s lipo ? --> ca 10Volt*20 ampere=200watt

Zoek dus een motor en accu's die dit vermogen kunnen leveren aan een 6" prop.

Grofweg : als je 200 watt in een 6" prop stopt draait ie pak em beet 18000 toeren.

Zoek dus een motor die >200 watt kan leveren en em daarme minimaal...(liever meer dan) 18000 toeren rondslingert.

Heb je al gekeken hoeveel een 6*4 apc trekt bij ca. 18000 toeren...volgens mij niet veel meer dan 700 gram. daarmee ga je een end mee omhoog, maar tis geen "vertikaal" :D

Ik zit voor echt vertikaal meer te denken aan >20.000 toeren met een 6*4...en dat kost je grofweg 300 watt. (30 ampere range)

Ik ben voor mn laatste creatie op zoek naar een vergelijkbare setup(zie foto http://artsnoob.herejezus.nl/IMG_3386.JPG )

Ook ca. 700 gram AUW. Ik denk/dacht zelf een aangepaste fietsbel, maar ik ga ook eens zoeken naar een kant en klare motor.

Hobbykong heeft een leuke :

http://www.hobbykong.com/comersus6f/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2035

Maar die is vour jou van een iets te laag KV (immers je zit aan je 6" prop vast) Je wil tenminste max 25000 toeren draaien met een 6" prop

Ik ga nog eens verder zoeken voor je.

HET-RC EDF-4W

Is dit niet iets... kan alleen erg weining data vinden met verschillende props en wat dan de amp is.

anders misschien de brushless van multiplex 400 / 480 series.

HET-RC EDF-4W

Dat lijkt wel wat, ik denk aan iets in de range van 2500 KV/30 amp voor jou toepassing. misschien ff verder zoeken naar meer data over deze motor ? (bijv. op rcgroups ?)

Kan je frits zelf niet wat info vragen (hij fabriceerd deze motoren)

Back