easy star servo´s

• Topicstarter Topicstarter marc de maesschalck
  • Startdatum Startdatum
M

marc de maesschalck

Guest
hallo ik wil een easystar aanschaffen.
passen daar de futuba s3003 servo´s in?
en een regelaar robbe aircontrol 830 ?

Gammapooka zei:
Ik denk dqat je dan nog wel een stuk piepschuim eruit moet snijden.
Ikzelf heb er mini servo's in

En dat uitsnijden gaat overigens uitstekend met een gloeiend hete spijker.

wieland zei:
Ik doe gewoon met een scherp mesje :wink:

Yes, heb ik ook gedaan.
Een nadeel vond ik dat als je een stukje wilt wegsnijden, je wel rondom kunt wegsnijden, maar niet het onderste stuk (waar hij vast blijft zitten).

Wel, misschien ben jij er handiger mee dan ik.

Een voordeel van de spijkermethode is dat het materiaal dat je verwijdert niet echt 'weg' is. Het smelt en krimpt, en vormt dan een hard laagje aan de randen van het gat dat je maakt.
Dat beschermt dan de rest van het schuim tegen afbrokkelen en beschadigingen.

Vandaar dus.

:offtopic:
Had ook een keer dat mijn moeder naar boven kwam en zij wat ruikt het hier.Was een doorgebranden regelaar met mooi plastic hoesje omheen 8O :D :P

Om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: nee die servo's passen niet in een easystar. Ze zijn niet alleen veel te groot, ze zijn ook te zwaar.

Waar hebben al die mensen het boven mij dan over? Die hebben het over het snijden in je EZstar om er toch die veel te grote servo's in te krijgen.

Tenzij je budget dit niet toestaat, zou ik gaan omkijken naar andere servo's. Voor de prijs van die 3003's heb je ook mini-servo's die wel passen.

Die 830 kan tot speed 600 ofzo, dus dat mag geen probleem zijn.. die kun je wel gewoon gebruiken.

Back