easyglider kennis gevraagd

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
hey,

heb vandaag een mpx easyglider in men colectie toegevoegd, en hoewel ik normaal brushless vlieg, hou ik me bij de aangewezen speed 400 reducted, jammer genoeg is het een 6 volt, en ik wens te vliegen op 3S lipo, ik heb hier nog een speed 400 7,2 volt liggen, is dit een goede motor om te vervangen met de 6 volt?
en heb ik meer capaciteit/trust dan met de 6 volt, of juist niet?

mvg, sam

De 7,2V motor is prima te gebruiken op 3s lipo.
Motorvermogen is dan wat hoger.
zeer waarschijnlijk kan je met dezelfde vertraging+Prop vliegen. Maar meet wel even de stroom. Die mag zeker niet hoger worden dan 10A. Anders is de motor zo "op"...

Het extra vermogen kan zeer waarschijnlijk ook de vertraging en de prop aan. Want ik heb al vrij veel brushless motoren gezien met std. gear en prop.

hmm heb je er nu toch één gekocht en gij mij maar aanraden dat niet te doen :? nu kan ik helemaal niet meer volgen :)

ik u da afgeraden? :P
das juist een kistje die ik aanraad :P
da zijn echte fun kistjes :P

btw, ik blijf denkik bij die 6 volt motor, want ik krijg dat stomme tandwiel niet van de as, zal wel trust genoeg leveren hoop ik :P

greets!

alle vooruit nog ees kijken in mijn geschiedenis van mijne msn :lol:

maar ik zou toch een andere motor steken ze in onze club vliegt er ok één me de standaart motor en die gaat nog al moeizaam omhoog
mijn easystar steekt hem zo voorbij in het opstijgen :o
maar ja het is maar wat ik denk die ander 6 easygliders in mijn club staan op brushless en die rammen toch wel omhoog ze :D
ma ja ge ziet maar e ik probeer u ook ees te helpen :lol:

grz
rodney

uhu, eerst standaard, daarna brushless derin, maja is puur bedoeld om te zweven, en ni om te raggen, dus traag op hoogte brengen is goed genoeg voor mij :p

greets!

Hey Sam ,

En uwe cobra ?? Heb ik iets gemist ? Toch geen crash ?

Grts Nico

lol hij heeft gewoon te veel geld :lol: :lol:

grz
rodney

Je kan een speed400 6v motor goed gebbruiken op 3S lipo's, zeker nadat je de motor op de natte wijze inloopt. (zullen we dit nu eens eindelijk "dopen" noemen?? 8) ) dit verlaagt het stroomverbruik, zorgt ervoor dat de koolborsteltjes mooi rond "inslijpen" op de collector, en als je dit nog niet voldoende zou vinden, kan je nog steeds een statorring om de motor aanbrengen... (is en dunnen metalen koker die overheen de motorbehuizing schuift. Hierdoor is de motor beter magnetisch afgeschermd, en draait ie een beetje minder toeren per minuut, wat erop neerkomt dat het stroomverbruik daalt.

allereerst, de cobra heeft niks :D
vliegt nog super, moet maar es komen zien eh binnenkort ;)
heb de easyglider er gewoon bijgenomen voor de fun, en voor op reis ;)
heb hem gewoon bij standaard aandrijving gelaten, en kan zeggen dat hij daar super mee vliegt ;)

mvg, sam

Back