easyglider kopen

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo Classicracer en hoe bevalt de easyglider je ,zelf vlieg ik met de easystar ik weet niet of je daar ervaring mee hebt.
Ik wil de arf uitvoering kopen en de rolroeren wil ik eerst niet gaan gebruiken ,misschien heeft iemand ervaring hoe hij zonder rolroeren vliegt.
Groet Jan :lol:

Zonder rolroeren zal door het gebrek aan V-stelling in de vleugel niet lekker vliegen....
Wat bedoel je met arf, dat zijn ze toch allemaal?

Easy glider zonder rolroeren vliegt niet best ben ik bang. En zo ingewikkeld zijn rolroeren nu ook weer niet (ik zou eerder zeggen: vlieg zonder richtingsroer (op de staart), want de EZ heeft niet veel last van het haakeffect, dus draait de bocht wel door.

Ik vlieg zelf een EZ Electro omgebouwd naar brushless. perfect vliegend en zwevende kist, dus aanrader!

mvg,
Jeroen

Ja okay ik bedoelde de rtf versie inderdaad gelijk gaan met die banaan dus.
Waar hebben jullie hem besteld ?en voor wat voor prijs.
Ja ik heb alleen met de easystar gevlogen en dat gaat toppie ,maar rolroeren heb ik dus geen ervaring mee.
Is het zo dat als je met rolroeren een bocht maakt met de easy dat je ook wat richtingsroer bij moet geven.
Groet Jan

ik heb mijn EZ bij vogel modellsport in duitsland besteld via ebay.de. Was destijds de goedkoopste. Prima service, alles was snel hier. (ook de servo's en regelaar daar besteld)

Wat vliegen betreft: officieel moet je inderdaad richtingroer combineren met rolroer om
1. het haakeffect op te heffen, waardoor een vliegtuig in eerste instantie bij bijv. aanrollen naar rechts de neus naar links steekt.
2. om gecoordineerd de bocht te vliegen, dus zorgen dat de staart in dezelfde draaicirkel de bocht vliegt als de neus. Dit betekent namelijk o.a. de minste weerstand.

beide zijn bij een licht zwevertje van 2 meter niet zo spannend. Richtingroer is met name handig voor landen (oplijnen indien nodig, of bij dwarswind). Ik gebruik zelf een geschakelde mixer in mijn zender die automatisch een beetje richting geeft bij roluitslagen. Maar de EZ kan prima zonder, net als de meeste hotliners bijv, die ook geen richtingroer hebben.

jvbemmel zei:
Wat vliegen betreft: officieel moet je inderdaad richtingroer combineren met rolroer om
1. het haakeffect op te heffen, waardoor een vliegtuig in eerste instantie bij bijv. aanrollen naar rechts de neus naar links steekt.
2. om gecoordineerd de bocht te vliegen, dus zorgen dat de staart in dezelfde draaicirkel de bocht vliegt als de neus. Dit betekent namelijk o.a. de minste weerstand.

Dit kan soms ook door de uitslag van het omlaag gaande rolroer te beperken of helemaal weg te laten.

Mijn oude vertrouwde Robbe Airdancer is nu ook voorzien van rolroeren en ik gebruik alleen nog maar de uitslag naar boven om een bocht te maken met de rolroeren. Naar beneden is niet nodig en zorgt alleen maar voor dat vreselijke haak effect waardoor het model net andersom draait dan wat je stuurt.

Maar wat kan ik nu beter doen dan als ik hem heb ,of gewoon vliegen met de roluitslag gelijk naar onder en boven,of wat Theo zegt de uitslag naar onderen weglaten.
Ps ik denk dat ik hem ook via ebay.de ga bestellen,scheelt toch aardig wat euro,s zag ik.
Groet Jan :lol:

probeer maar eerst eens de instelingen van Multiplex, die zullen wel perfect zijn voor de meeste piloten, en dan kun je later als je het model beter kent dit weer aanpassen aan jou wensen.

Afhankelijk van de zender die je gebruikt, kun je de differentiele mixer op de ailerons zetten.. dan heb je inderdaad bijna geen haakeffect.. ik zou zo zeggen, gewoon ailerons erop en vliegen, kan bijna niet stuk en erg gemoedelijk kistje..

Ik heb een fc 28 zender dus dat zal er zeker wel op zitten ,alleen waar maar ik ga wel wat proberen om als ik rolroer geef om het richtingsroer wat mee te laten gaan.

Een easyglider lijkt me een prima beginnersmodel,
graag zou ik weten waar de set nu uit bestaat, alles beschreven :?:

Heb ik buiten een 2-kanaals zenderset, 2x 9 gram servo en ontvangeraccu niets nodig?

ja, een 4 kanaals zender en nog 2 extra servo's en een mooie accu en regelaar.

Ik was al bang dat deze leuke hobby geld ging kosten.. :D
Passen die 9 grams towerpro ook in de vleugels of moeten daar nog kleinere (5g) in?

Back