Easyglider met rek

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
J

jantje16

Guest
Hallo,

eerst en vooral weet ik niet of ik in het juiste onderdeel zit maar ik denk het wel..

Kijk: Omdat ik vind dat ik nog wat te onervaren ben om direct mijn nieuwe easyglider te smelten en bij te werken en zo voorts.. Kies ik maar om Mijn EZglider met een rek in de lucht te schieten..

Door iemand v/h forum werd mij deze rek aanbevolen--> Modellbau Lindinger Onlineshop

Ik vroeg me nu af: Is ie ok???
EN vooral: HOE MOET IK DAT IN GODS NAAM DOEN, ZO IETS SCHIETEN??

Op youtube vond ik niks dus hierbij vraag ik nog--> weet iemand een filmpje of heeft iemand een duidelijke uitleg??

Groeten en dank

Jan

Ik denk dat dat stiekje wel moet werken, zeker met een beetje wind.
Probeer iemand in de buurt te vinden (club??) die ervaring heeft met elastiekstarts. Als je het een paar keer gezien en gedaan hebt weet je het. Moeilijk is het niet, wel handig om een paar keer met iemand gedaan te hebben.

Deze elastiek werkt zeker voor een EG. Ik heb dezelfde en mijn EG ging er toen ook heel mooi mee omhoog.
Iemand zoeken die het ja kan voordoen is uiteraard het beste!
Maar ik heb het zelf aangedurft zonder iemand die mij ook maar iets heeft uitgelegt en dit ging zeker niet slecht.

Zorg er vooral voor dat je (als je niet bij een club zit of gaat) je een veld hebt die zeker groot genoeg is en zonder opstakels!
Elastiek mooi met de wind mee uitrollen om zodat hij perfect in de wind omhoog gaat.

En dan is het gewoon een kwestie van genoeg spanning op het elastiek te hebben, de EG loslaten onder een kleine hoek (met de neus omhoog uiteraard) en enkel wat corigeren met richtingsroer.

Kies liefst een dag meet ofwel geen wind of met een lichte constante wind, dan heb je het minst kans op verrasingen.

maar het is dus zeker alleen te doen al is het uiteraard beter met een ervaren persoon naast je;)

Veel succes

Bij een Arcus zit dit er standaard bij. Ik heb nog een setje liggen wat ik zelf nog eens gebruiken wil, maar misschien zijn er mensen die er niks meer mee doen?! :D Bart Doets had bijvoorbeeld een Arcus die is overleden, misschien doet ie stiekje wel weg :confused:

Zoek in youtube eens op "bungee launch glider", "hi start glider" ofzo, ben er zeker van dat je wel filmpjes zult vinden! :cool:

:idea: Zet eens een oproep in "gevraagd" :idea:

Hallo,

eerst en vooral weet ik niet of ik in het juiste onderdeel zit maar ik denk het wel..

Kijk: Omdat ik vind dat ik nog wat te onervaren ben om direct mijn nieuwe easyglider te smelten en bij te werken en zo voorts.. Kies ik maar om Mijn EZglider met een rek in de lucht te schieten..

Door iemand v/h forum werd mij deze rek aanbevolen--> Modellbau Lindinger Onlineshop

He jan ik heb een easy glider electric.
hier zat een "bugee elastiek" met toebehoren bij .
aangezien ik toch alleen electric vlieg mag als je wilt deze set wel voor niks hebben.

Dank je bert..

Maar ik denk toch dat ik voor die robbe mini dinges ga...
Maar zo'n rek.. Moet dat hard aanspannen of niet???
Groeten
jan

????
deze is gratis en de orginele van multiplex ziet het zelfde uit ongeveer het setje.
aanbod b lijft staan maar je moet het zelf weten

Jantje16
een paar weken geleden was er ook al een draadje over lieren met de elastiek. Daar werd ook e.e.a. uitgelegd. Zef heb ik een setje van Conrad voor 29 euro gratis thuis bezorgd. Die set heeft 30 meter ommantelde elastiek met 100 meter nylondraad op een haspel(makkelijk). werkt uitstekend en zal wat hoger komen.

succes

ps gratis is altijd beter

Jantje, ik weet niet waar Westerlo is, maar je bent eens een dag welkom bij ons op de club, dan leren we je gelijk de basis van modelvliegen en het netjes starten met die elastiek. Voor meer info graag PB. En ja, dit kost je geen drol, noppes nada niets, alhoewel, je eigen reiskosten natuurlijk wel.

Heb het aanbod van BERTJES toch aangenomen..
Als ik dat zou afgeslagen hebben zou ik wel erg dom zijn:D

Groeten
Jan

Back