Easyglider , ongemotoriseerd gemotoriseerd

ik had al een tijdje geleden een threadje opgestart over de easyGLIDER (zonder motor)
dat was dan wel mooier zonder motor, maar eigenlijk te erg onpraktisch, dus was ik nu
net vandaag wezen kijken bij mvc midden ned. en daar vloog ook een gast met een EG
met motor, dus dat zette me weer aan het denken, dus na een tijdje denken bedacht ik
dit:
zou dit op een een of andere manier kunnen worden verwezelijkt

EDIT : 2e idee verwijderd (te duur om te maken, en maakt het forum te onoverzichtelijk)

alvast bedankt :D

het eerste idee wel, het 2de niet
als je daar al rekening mee houd voor je hem inelkaar mijmt kun je een triplexplankje tussen de 2 helften lijmen waar je dan je opkilk motor aan bevestigd

weet iemand welke spullen hier in / opgeplakt moeten worden?
op z,n goedkoopst heb ik net uitgerekend is dit allemaal 144,70 (zonder zender dan)

hallo,
volgens mij zoek je zo een motor voo rop de vleugel, die met 2 goud-pluggen vastklikt:

rcUhu_clip_image028.jpg

deze is voor de Graupner UHU maar ik weet niet over hij hier ook voor geschikt is.

succes

Bart

met deze hak je je romp in stukken, je moet 1 vinden waarvan de prop niet voorbij de voet van de steun komt

Ha
Nou begreep ik toch dat je een ongemotoriseerde wilde omdat je een spinner op de neus zo lelijk vindt.
Vraagje; wat denk je dat meer opvalt, een spinner met een opgevouwen klapprop of zo'n constructie op je EG... :?
Daarnaast ben je op deze manier veel duurder uit (en daar ging het ook om toch?) en is het veel ingewikkelder. Beetje onlogisch of mis ik iets :?:
Als je een elektrozwever wilt kan het echt eenvoudiger dan dit.

ja ik weet het ,mijn plan is nu een beetje vergezocht, maar
mijn idee is dus om 'm te bouwen als pure zwever, maar
met bovenop de romp een stekkertje om motor op aan te
kunnen sluiten, dit is wat mooier en praktischer als je in je
eentje bent, de stroom voor alles word voorzien via de esc
maar de optie om de motor erop te zetten is dus altijd vrij
vergelijkbaar is de wing van freescale, het is een zwever
maar je heb altijd de optie een motor erop te plakken als de
omstandigheden zodoende zijn dat er nauwelijks leuk zonder
motor gevlogen kan worden, dan zet je de motor erop,
zo bespaar je op zich ook het gewicht van een vertraagde
sp400. en heel veel duurder is het ook absoluut niet
@ barthezzo, zoals jij dat op die foto laat zien is ongeveer
wat ik bedoel

Een paar posts terug heb je het over 144 euro minimale kosten. Voor dat geld koop je een hagelnieuwe EG electric
(ja, met zo'n oerlelijke klapprop :wink: ) met servo's, ontvanger en regelaar als je weet waar je moet zoeken. Heb je voor
hetzelfde geld 2 vliegtuigen, een pure zwever en een met een klapprop (minder weerstand als jouw optie!), minder geknoei
en je weet zeker dat het gaat werken.
Je maakt het jezelf wel heel moeilijk.

skyhigh zei:
...vergelijkbaar is de wing van freescale, het is een zwever
maar je heb altijd de optie een motor erop te plakken als de
omstandigheden zodoende zijn dat er nauwelijks leuk zonder
motor gevlogen kan worden, dan zet je de motor erop,

Bij de Sportwing zit die motormount heel leuk vast met vier klitbandjes. Die had ik al meteen vervangen door industriëel klitband, maar later bovendien nog een tie wrap toegevoegd, want bij iedere niet perfekte landing (!) lag die motor er weer af. En dan word je ook wat ongerust bij rugvlucht en zo... je wil echt wel dat het goed vast zit.
Niks aan de hand hoor, het is nauwelijks minder zwever met de motor erop... en dat zal ook voor een EasyGlider gelden...
Bart

Back