easystar 9.6v

• Topicstarter Topicstarter jekke
  • Startdatum Startdatum
J

jekke

Guest
hej,
ik heb basis rtf model van de easystar met een 7.2v batterij.
Ik zou er graag een redelijk zware cam aan wille hangen maar men easystar heeft juist te weinig kracht om egt mooi te kunnen vliegen. Ik heb hier nog een 9.6v Ni-Cd batterij liggen zou ik er iets kwaad met doen als ik die erop aansluit?
En kan ik die opladen met een 12 volt batterij (autobatterij)?

danku

jekke

Laatst bewerkt door een moderator:
Het opladen van een 9.6 Volt Ni-Cd accu vanuit een 12 Volt accu is mogelijk met een daarvoor geschikte lader met de juiste instellingen voor de accu.

Voor het gemak neem ik aan dat je vliegt met de standaard borstelmotor. Een spanning van 9,6 Volt is aan de hoge kant voor deze motor. Ook moet je nagaan of je regelaar de veel hogere motorstroom kan verwerken.

Als je met een 9.6 Volt accu wilt vliegen omdat je meer vermogen nodig hebt kan je beter de hele aandrijving, dus motor en regelaar, vervangen voor kwalitatief betere componenten zoals een borstelloze motor met bijbehorende regelaar.

Hoi,

Een 480 motor inplaats van een permax 400 is ook al een heel verschil hoor en die permax of graupner 480 kan heel goed samen met een 9.6V accu.
Wat fijn is dat je die 480 gewoon in het bestaande gat van de 400 kan drukken omdat ze even groot zijn.

hej,
hoe steek je een nieuwe motor in je vliegtuig de graupner speed 400 bv. en gaat het vliegtuig beter werken met deze motor + de basis Ni-mh pakket batterijen. En hoeveel toeren draait de basis motor?

mvg

hoi tekke,

Heb je een graupner speed 400 gekocht?? waarom niet gewoon de standaard bijgeleverde motor? Denk niet dat die graupner veel meer waarde heeft..

De standaard permax 400 motor is ongeveer 3cm doorsnee (iets minder) en de graupner en permax 480 zitten ook onder de 3 cm dus die moeten gewoon in het orginele gat passen. Hij hoeft niet gelijmd te worden of zo, gewoon draden eraan solderen en in het gat drukken. Hij drukt zichzelf namelijk wel vast.

De standaard permax 400 6V motor draait 17.400 toeren.

heel hard bedankt! wat kost een extra pack batterijen (ni-mh) ? die kunnen opgeladen kunnen worden met een 12 v lader?

hallo,
ik heb ook een 1900 mah nicd 8 cellen pakket in mijn easy ligen en met de standaard permax 400 6v. doet het nogsteeds. wel lekker kracht.
mvg

Mijn EZ* doet het ook nog steeds erg goed op 8 cellen met de originele motor, ik vlieg regelmatig langere periodes (>1min) volgas (bv. rugvlucht) en het enige probleem dat ik af en toe tegenkom is dat de propellor uit elkaar spat (3 keer op +/- 50 vlieguren).

hej,
ik heb basis rtf model van de easystar met een 7.2v batterij.
Ik zou er graag een redelijk zware cam aan wille hangen maar men easystar heeft juist te weinig kracht om egt mooi te kunnen vliegen.

speed 400 op 9.6volt heeft genoeg. doe ik ook

Daar ben ik het absoluut NIET mee eens! Ik heb ook met een "normale" camera op de EZ gevlogen, niet eens zo'n hele zware. Volgas weg en pas na zo'n 30-40 meter met de billetjes bij elkaar geknepen begon ie te klimmen ([URL="
[/URL] kun je dat eens bekijken). Het vliegt, maar heeft echt nul-komma-nul reserve in zo'n geval! Als camera nog wat zwaarder is (vlieggewicht zal waarschijnlijk boven kilo (!) uit gaan komen) zou ik er zeker NIET mee gaan vliegen.:rolleyes:

Hoe kom je hierbij Robert? Is het start gewicht van jouw EZ ook >kilo en vliegt dat goed????:confused:

Als je met iets lichts vliegt zoals en Flycam of telefoontje, is het natuurlijk geen probleem. :proost:

Ik vlieg overigens net als diverse andere vliegers hierboven, ook al tijden (heeeel veel vluchten) met de originele speed 400 en 8 cellen. M'n broer ook, beiden zonder problemen.
M'n broer vliegt inmiddels met nieuwe EZ met de genoemde 480 motor. Op 8 cellen merk je niet veel verschil, binnenkort eens proberen met 3 cel LiPo (voltage omhoog en startgewicht omlaag, dat zal goed merkbaar moeten zijn :mrgreen:)

Back