EasyStar als luchtfoto en video platform

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Alex Talsma, 14 nov 2004.

  1. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Mooi gedaan!
    Hoe zwaar is die camera..
    Lijkt me niet dat zown vliegtuigje veel de lucht in krijgt..
     
  2. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Leeuwarden
    De camera is met houder en servo's erbij ongeveer 170 gram. De videozender/accu/electronica is nog eens 40 gram. Met een Mega 16/7/10 lacht de Easystar omdat extra gewicht.
     
  3. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    ff een vraagje beetje off topic maarja..
    die Easystar is toch van piepschuim? (toch :oops:)
    Een vriend van mij had laats een piepschuime vliegtuig gekocht..Bouwen en vliegen. Nou dat vliegen ging niet echt..Motot vol vermogen gooit hem weg en dat ding van uit de lucht..Vleugel stuk..een heel stuk piepschuim eruit...nou mijn vraag: gaat die easystar niet een beetje snel stuk?
     
  4. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Leeuwarden
    De EasyStar is gemaakt van Elapor. Een heel stijf en sterk schuim. Niet te vergelijken met piepschuim. Een vergelijkbaar schuim aan Elapor is EPP. Ook niet te vergelijken met gewoon piepschuim. De EasyStar is dus juist heel crash bestendig. Naast de sublieme vliegeigenschappen is dat een groot voordeel van de EZ*.
     
  5. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Je leert echt veel op dit forum! :wink:
    Okej bedankt ik dagt al..Meerdere filmpje's gezien met landingen waarvan ik dagt dat bij gewoon piepschuim dat ding stuk zou moeten zijn
     
  6. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    Alex, welke prop heb je erop? Ik zoek nl. iets wat de meeste stuwkracht geeft aan een EZ en misschien heb jij dat al gevonden. Heb zelf nu een 5,5 x 4 van RC-Technics.

    (Zo te zien aan je woonplaats kunnen we elkaar haast nog wel eens in de lucht tegenkomen).

    Groeten, Aad.
     
  7. Alex Talsma

    Alex Talsma

    Lid geworden:
    30 apr 2003
    Berichten:
    610
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo Aad,

    Ik gebruik een 6x3, volgens Motocalc de meest efficiente combinatie met de Mega motor.

    Waar woon je dan?

    groet,
    Alex
     
  8. athvdk

    athvdk

    Lid geworden:
    26 sep 2005
    Berichten:
    426
    In Winsum.

    Zie maar eens op www.winsumfrl.nl.
    Verschillende links: foto's en luchtfoto's.

    Volgens motocalc heb je de prop gekozen zeg je. Heb je ook wel eens het een en ander gemeten op een weegschaal? Ik probeer altijd wel even uit welke prop de meeste stuwkracht geeft.

    Groeten, Aad
     

Deel Deze Pagina