Easystar beginner

Ik help na een aaantal auto,s en een boot een een easystar gekocht
Een hb 7x erbij en een drie cels lipo erin
Vandaag mijn eerste korte probeersels maar dit was geen succes.
Half gas rechtuit opgooien door mijn zoon .
Het lukte niet rechtuit te vliegen. Ging meestal met de neus naar beneden het gras in.

Ik ben een echte beginner
Het hoogte roer op de staart, als deze omhoog uitslaat moet het vliegtuig toch omhoog gaan ?

Dit doet hij niet!
Ben gestopt om eerst een te lezen en te testen.

ik woon in Roosendaal en zie graag jullie reacties

Hoogteroer naar boven uitslaan = vliegtuig naar boven
richtingsroer naar rechts uitslaan = vliegtuig naar rechts
linker aileron naar boven = vliegtuig naar links

Nu zeg je dat het vliegtuig nog steeds naar beneden gaat, weet je zeker dat het zwaartepunt op ongeveer 1/3e van de voorkant van de vleugel ligt?

Ook als iemand voor je gooit, wel veel (vol) gas geven, vliegtuig zal ALTIJD even naar beneden zakken en ook wijzen vooraleer deze genoeg vaart heeft gemaakt om uit zich zelf op te stijgen.

Ook is het beter om niet horizontaal weg te gooien maar iets naar boven gericht, dus volgens de klok bij de standen om 2 uur of om 10 uur.

vliegen is niet makkelijk, maar echt wel te leren, laat je niet ontmoedigen door wat ongelukjes. wellicht is het een idee om een flightsim inclusief usb zender van bijv 20 euro ergens te halen. i goed voor je zelf vertrouwen.

Nog meer weten? we horen het wel.

de easystar heeft standaard maar krap power. Je zal vermoedelijk volle gas moeten vliegen en niet te veel hoogte geven. Gewoon rustig. Horizontaal snelheid halen, rustig stijgen.

Ik help na een aaantal auto,s en een boot een een easystar gekocht
Een hb 7x erbij en een drie cels lipo erin
Vandaag mijn eerste korte probeersels maar dit was geen succes.
Half gas rechtuit opgooien door mijn zoon .
Het lukte niet rechtuit te vliegen. Ging meestal met de neus naar beneden het gras in.

Ik ben een echte beginner