Easystar beginner

Ik help na een aaantal auto,s en een boot een een easystar gekocht
Een hb 7x erbij en een drie cels lipo erin
Vandaag mijn eerste korte probeersels maar dit was geen succes.
Half gas rechtuit opgooien door mijn zoon .
Het lukte niet rechtuit te vliegen. Ging meestal met de neus naar beneden het gras in.

Ik ben een echte beginner
Het hoogte roer op de staart, als deze omhoog uitslaat moet het vliegtuig toch omhoog gaan ?

Dit doet hij niet!
Ben gestopt om eerst een te lezen en te testen.

ik woon in Roosendaal en zie graag jullie reacties

Hoogteroer naar boven uitslaan = vliegtuig naar boven
richtingsroer naar rechts uitslaan = vliegtuig naar rechts
linker aileron naar boven = vliegtuig naar links

Nu zeg je dat het vliegtuig nog steeds naar beneden gaat, weet je zeker dat het zwaartepunt op ongeveer 1/3e van de voorkant van de vleugel ligt?

Ook als iemand voor je gooit, wel veel (vol) gas geven, vliegtuig zal ALTIJD even naar beneden zakken en ook wijzen vooraleer deze genoeg vaart heeft gemaakt om uit zich zelf op te stijgen.

Ook is het beter om niet horizontaal weg te gooien maar iets naar boven gericht, dus volgens de klok bij de standen om 2 uur of om 10 uur.

vliegen is niet makkelijk, maar echt wel te leren, laat je niet ontmoedigen door wat ongelukjes. wellicht is het een idee om een flightsim inclusief usb zender van bijv 20 euro ergens te halen. i goed voor je zelf vertrouwen.

Nog meer weten? we horen het wel.

de easystar heeft standaard maar krap power. Je zal vermoedelijk volle gas moeten vliegen en niet te veel hoogte geven. Gewoon rustig. Horizontaal snelheid halen, rustig stijgen.

Ik help na een aaantal auto,s en een boot een een easystar gekocht
Een hb 7x erbij en een drie cels lipo erin
Vandaag mijn eerste korte probeersels maar dit was geen succes.
Half gas rechtuit opgooien door mijn zoon .
Het lukte niet rechtuit te vliegen. Ging meestal met de neus naar beneden het gras in.

Ik ben een echte beginner
Het hoogte roer op de staart, als deze omhoog uitslaat moet het vliegtuig toch omhoog gaan ?

Dit doet hij niet!
Ben gestopt om eerst een te lezen en te testen.

ik woon in Roosendaal en zie graag jullie reacties

hoi,

normaal ga je eerst lezen afstellen en dan pas vliegen.
als je de easystar nieuw hebt gekocht is er een bouwbeschijving bij die precies uitlegt hoe je het vliegtuig vliegklaar krijgt.
als je alle dingen goed leest en uitvoerd vliegt deze easystar als een zonnetje.
aangezien je een beginner bent zoals je zelf aangeeft is het zeker zaak dat je boekje aanhoud.

ps er is over de easystar heeeel veeeeel geschreven op het mbf, dus zelf een beetje moeite en inleesvoer zoeken mag best wel.

mvg Hans

Toch even inhaken:

Altijd het vliegtuig opgooien TEGEN de wind in.
Dus de wind op de kop houden!! (kop van het toestel maar ook je eigen kop (hoofd) ha ha ha)

En de stock Easy Star heeft als 'nare' eigenschap dat hoe je het ook van de hand opgooid het toestel iets wil doorzakken.
Met iets meer wind op de kop kun je dat effect goed 'opvangen'.

Als laatste: lees jezelf inderdaad eerst eens in betreffende de materie.
De Easy Star is een heel goed toestel om mee te leren vliegen.
Maar het is wel verstandig als je op voorhand even wat info tot je neemt.

Enne........het landen.............OOK dat tegen de wind in doen.
Iets wat overigens geldt voor ALLE vliegtuig RC modellen.
Ongeacht formaat en gewicht.
Sukses en volhouden.
Vr Gr D

minko

ik heb het toestel gebruikt gekocht om te beginnen.
die jongen zij accu max voorin.
aansluiten en vliegen

niet dus,

eerst het zwaarte punt bepaalg, accu moet dus verder naar achteren

het is trouwens een 3s lipo met brushless en 30A esc

ga verder met lezen dan zal het wel lukken:grin:

bedankt voor de reacties
tips zijn altijd welkom

minko

nog een tipje,

als er een club in de buurt is ga daar eens buurten en informeren.
en vraag of iemand je kan helpen met het invliegen controleren enz.

mvg Hanskez

Forumtipje:
Geef ook je woonplaats of regio in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren behulpzame MBF'er die jouw toestel kan controleren en invliegen bij jou om de hoek :)

Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:
Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B)
KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL)
Frans Hoppenbrouwer -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Back