Easystar in de RR versie, hoe aansluiten met een R700

Hallo alemaal,

ik kocht me een RR Easystar, dus met motor, regelaar en servo's.
Ik had nog een R 700 ontvanger liggen, weet iemand hoe ik deze dingen moet aansluiten?
Sorry maar de zoekfunctie bracht geen oplossing.

Dank

Gust

De servo volgorde hangt af van je zender. Bij een Graupner zender is het anders geregeld dan bijvoorbeeld Futaba. Dit valt ook te lezen in de gebruiksaanwijzing van de zender. Hier staat de aansluitvolgorde duidelijk beschreven als het goed is.

Als ik me niet vergis heb je bij beide merken de volgende indeling:

Grauper:
K1 - Gas (regelaar)
K2 - Hoogteroer
K3 - Richtingsroer

Futaba:
K1 - Ailerons (of rudder)
K2 - Hoogteroer
K3 - Gas (regelaar)

Kleine correctie (of mogelijk afwijking van andere Graupner zenders, dat weet ik niet). Bij mijn Graupner MX-12 is het zo

k1 motor
k2 ailerons (bij twee aileron servo's: rechts)
k3 richtingsroer
k4 hoogte
k5 gear
k6 flaps/aux1 (of bij twee aileron servo's: links)

Oké, je zou goed gelijk kunnen hebben. Ik heb vroeger de MC-12 gehad. Ik dacht goed te zitten, maar waarschijnlijk heb ik me vergist.

Gewoon alle stekkers op juiste volgorde aanbrengen, en wijzigen waar nodig.

PH_AJH zei:
Kleine correctie (of mogelijk afwijking van andere Graupner zenders, dat weet ik niet). Bij mijn Graupner MX-12 is het zo

k1 motor
k2 ailerons (bij twee aileron servo's: rechts)
k3 richtingsroer
k4 hoogte
k5 gear
k6 flaps/aux1 (of bij twee aileron servo's: links)

hmm raar, ik heb twee mx-12's en daar is bij beiden hoogteroer k3 en rudder k2 :P

En nu de juiste (Graupner zender) :wink: :

1: Throttle (gas)
2: Aileron (1) Rolroer (1)
3: Elevon (Hoogteroer)
4: Rudder (Richtingsroer)
5: Aileron (2) Rolroer (2)
in enkele gevallen (MX 12) is 6: Aileron (2), dan wordt 5 een vrij kanaal.

Greetz van Aldert

Aaalie zei:
En nu de juiste (Graupner zender) :wink: :

1: Throttle (gas)
2: Aileron (1) Rolroer (1)
3: Elevon (Hoogteroer)
4: Rudder (Richtingsroer)
5: Aileron (2) Rolroer (2)
in enkele gevallen (MX 12) is 6: Aileron (2), dan wordt 5 een vrij kanaal.

Greetz van Aldert

Als ik 2 ailerons aansluit, wordt dit dan automatisch gemixt? Of moet hier nog wat voor worden uitgevoerd?

Allemaal bedankt voor de info, loopt prima met de door jullie gegeven info.
In het weekend ga ik mijn eerste vlucht maken.

Groeten,

Gust

frankelfert zei:
Als ik 2 ailerons aansluit, wordt dit dan automatisch gemixt? Of moet hier nog wat voor worden uitgevoerd?

Voor een MX-12:
Als je bij "wing type" de "flaperon" op aan zet dan worden de twee rolroerservo's automatisch gemixt ja.... Kan natuurlijk wel zijn dat je servo's moet reversen of zo.

slomo zei:
frankelfert zei:

Voor een MX-12:
Als je bij "wing type" de "flaperon" op aan zet dan worden de twee rolroerservo's automatisch gemixt ja.... Kan natuurlijk wel zijn dat je servo's moet reversen of zo.

Thanks, duidelijk verhaal krijg morgen mijn R700 uit Duitsland geleverd, dus dan maar is ff die stappen uitvoeren :wink:
Peace of cake zoals het klinkt :P

Hallo,

ik heb ondertussen mijn eerste 3 vluchten met succes achter de rug. Vandaag zelf mijn eerste landingen gedaan, alles verloopt voorspoedig. Ik mag vanaf vandaag alleen vliegen van mijn instructeur, tof hé.

groeten,

Gust

Gust Heli zei:
Hallo,

ik heb ondertussen mijn eerste 3 vluchten met succes achter de rug. Vandaag zelf mijn eerste landingen gedaan, alles verloopt voorspoedig. Ik mag vanaf vandaag alleen vliegen van mijn instructeur, tof hé.

groeten,

Gust

Succes nog vele behouden vluchten dan :wink:

Back