easystar landingsgestel

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo als easystarverslaafde leek het mij leuk om een landingsgestelletje eronder te zetten .
Heb alleen nog geen idee hoe en wat zou ik daar voor zou kunnen kopen of maken heeft iemand tips.
Zelf dacht ik bv aan de chessna 182 van hype kun je die landinggestelletjes los bestellen of van een ander type wat kwa formaat en gewicht overeenkomt met de easystar.
Dus graag wat tips.
Groetjes :lol:

Een wiel in de romp en twee stukjes verenstaal onder de vleugels en een onder de staart.
Beetje U2 achtig.
Lijkt me ook wel wat als je er dan toch wielen onder wilt.

haha, doe het op de harrier manier.
een in het midden, een staart wieltje, en 2 geveerde wielen onder de vleugels.

lijkt wel een beetje op jou methode, en die is lichter, dus laat ook maar(waarom schrijf ik dit dan? weet ik ook niet :lol: )

Hoi ,

Ik neem aan dat je graag een landingsstel zou monteren op je easystar maar het is toch zooooo gemakkelijk wanneer je eens wil wildvliegen op een open veld !! Hij vliegt zo mooi , waarom een landingstel ? Eigenlijk is een landingstel niet echt nodig !Later ga je toch verder met andere vliegtuig. Bv.de magister,minimag,enz. Je bent misschien in een club waar je een mooie landingsbaan hebt ? Weet je, wanneer ik naar het buitenland ga dan is mijn easy de vaste reisgenoot en landen kan hij bijna overal !! :wink:
Niet dat ik je wil ompraten maar modelvliegen is een virus en met 1 toestel zal je nooit blijven vliegen wel zal je je eerste toestelletjes blijven koesteren zoals een goede vriend ! :yes: Grts nico

waarom zou je? je hebt te weinig power om op te stijgen en met landen is het alleen maar lastig, want de benodigde ruimte wordt zo weer een stapje groter

Ik doe het ook puur voor de fun ,ik land vaak mijn easystar wel eens in het riet dus puur functioneel is het ook niet .
Dus puur voor de mooiheid maar ik vlieg met de permax 400 dus het moet wel licht blijven. :lol:

Met de typhoon 6/15 kreeg ik gister die van mij op zijn buik zo van de grond.. Was de eerste keer dat me dat lukte. Het gras zal wel lang zijn of het kwam door de stevige wind... Waarom wielen???

is eigenlijk idd niet nodig, maar wel leuk. ;)
het idee dat je een echt landings gestel hebt, en kan taxiën.
en het ziet er mooi uit.

maar verder is het alleen goed om over de kop te slaan bij ruwe ondergrond.

Back