Easystar maiden flight

Zo, gisteren eindelijk tijd (en weer) om de ES voor het eerst uit te proberen. En ik moet zeggen, niks teveel gezegt hier op het forum!
Echt in 1 keer strak de lucht in, beetje uit trimmen, maar verder als aan een lijntje vliegen dat ding!

Hij had alleen enige moeite met de bochten, stuurstang aansluiting op de staart een gaatje naar binnen en ook dat was verholpen. Reageerde aardig wat beter hierop, ik denk dat het vergroten van de rudder niet noodzakelijk is.

Meteen ook de chrash bestendigheid uitgeprobeerd 8)
Iets te harde touch&go, cockpit kap vloog metertje of 4 zelfstandig door terwijl ES stil lag. Terugklikken en gaan!

Al met al een hele leuke aanvulling voor de rustige avonden en snel de camera maar eens monteren.

hoi .
leuk te horen dat je hem in 1 keer goed in de lucht kreeg ,
dit moet ook te doen zijn.
specs, accu.motor.prop. origineel??
groeten wiebe.

Hoi, Hij is (nog) geheel origineel met de 400 motor, en met 6 cellen NiMh gevlogen. Gisteren nog eens een paar packs leeggetrokken en kom toch tot de conclusie dat hij leuk vliegt op 6 cellen, maar dat je toch net wat power mist, vooral tijdens het klimmen.

Ik ga nu nieuwe packs 7cels maken en ook eens zoeken in een van de draadjes naar die alu propspinner met andere prop. Gaf volgens mij ook net iets meer dan de originele. Zeker als ik dadelijk een fototoestel mee wil nemen heb ik toch wel alles nodig denk ik. Het is IMO misschien zelfs beter om voor die tijd op een fietsbel over te stappen.

Trouwens: verrekt goeie zweef eigenschappen die ES! Moet de landing nu aardig wat eerder inzetten wil ik niet met al te veel snelheid landen.....hele omschakeling tov brandstofvliegen dit.....

Hoi, Hij is (nog) geheel origineel met de 400 motor, en met 6 cellen NiMh gevlogen. Gisteren nog eens een paar packs leeggetrokken en kom toch tot de conclusie dat hij leuk vliegt op 6 cellen, maar dat je toch net wat power mist, vooral tijdens het klimmen.

Ik ga nu nieuwe packs 7cels maken en ook eens zoeken in een van de draadjes naar die alu propspinner met andere prop. Gaf volgens mij ook net iets meer dan de originele. Zeker als ik dadelijk een fototoestel mee wil nemen heb ik toch wel alles nodig denk ik. Het is IMO misschien zelfs beter om voor die tijd op een fietsbel over te stappen.

Trouwens: verrekt goeie zweef eigenschappen die ES! Moet de landing nu aardig wat eerder inzetten wil ik niet met al te veel snelheid landen.....hele omschakeling tov brandstofvliegen deze manier van vliegen.....

Hoi Patrick99,

Ik vlieg met 8 cellen packs 1050 en 1000mah/ nimh .Als ik van jou was zou ik er gelijk een paar maken met 8 cellen.Ik vlieg al een zeer geruime tijd met 8 cellen en de speed 400 6v doet het nog altijd zeer prima zonder overhit te geraken.Die motor kan dat perfekt opvangen.
grts nico

Ok, zal ik eerst een paar 8cels packs maken, eens kijken hoe dat gaat.
Ik neem aan dat het extra gewicht geen probleem is? Gebruik jij de originele prop?

Patrick

Het gewicht is geen probleem en ja ik gebruik de orginele prop :wink:

Back