Easystar met Himax A 2815 vraagje...

Hallo,

Ik ben van plan om men easyStar up te graden.
Als accu heb ik 3s1p 1800 mAh packs van FlightPower (20C).
Ik heb een nieuwe regelaar aangeschaft, nl. een Jazz 55-6-18 (die kan ik nadien nog wel overzetten denk ik).
Nu was ik naar de winkel vertrokken met het idee een Typhoon motor te kopen.

Ik ben echter thuisgekomen met een Multiplex Himax A 2815-3100.
Deze werd me namelijk aangeraden door de winkel in combo met een graupner 4,7*4,7 prop.

Nu komt de vraag...

Denken jullie dat deze setup er deftig uitziet?
Denken jullie dat prophangen hiermee mogelijk is (of toch iets dat er dicht bij in de buurt komt)?

4,7*4,7 cam speed prop van Graupner?

welk beetje klein propje voor een EZ... :s
meer iets voor een Micro/Fun-Jet.

Prophangen met een EZ?!?

Rule zei:
Alle info is welkom...
Desnoods kan ik altijd wel iets omruilen ofzo...

Mvg, Roel

Maar volgens mij kan te veel power geen kwaad he,desnoods trim of gewoon minder ga0 sgeven met de hand.
Te weinig kracht is iets anders...

Dat is geen vliegen meer met een easy....

Het is een motorzwever, geen pylonracer.... Een typhoon 6/15 is al te veel.

En prophangen..... :roll: :roll: :roll:

sanka zei:
Dat is geen vliegen meer met een easy....

Het is een motorzwever, geen pylonracer.... Een typhoon 6/15 is al te veel.

En prophangen..... :roll: :roll: :roll:

maak er dan "propduwen "van :lol:
ik wete het,flauwe opmerking maarjah

sven311 zei:
Maar volgens mij kan te veel power geen kwaad he

Juist wel, teveel power vliegt niet leuk, je moet veel meer trimmen dan noodzakelijk is en waardoor je meer weerstand krijgt door de roeren die niet meer neutraal staan. Daarnaast geef je aan dat je wel minder gas kan geven of met de trim of de zender instelling kan spelen, maar dat doet toch niemand. 70% van de beginnende easystar vliegers doen alles volgas en vliegen met een digitale gasstick.

Theo Coenen zei:
sven311 zei:
Maar volgens mij kan te veel power geen kwaad he

Juist wel, teveel power vliegt niet leuk, je moet veel meer trimmen dan noodzakelijk is en waardoor je meer weerstand krijgt door de roeren die niet meer neutraal staan. Daarnaast geef je aan dat je wel minder gas kan geven of met de trim of de zender instelling kan spelen, maar dat doet toch niemand. 70% van de beginnende easystar vliegers doen alles volgas en vliegen met een digitale gasstick.

Normaal legt de verkoper toch uit wat hij moet doen met die motor enzo,hij weet toch ook hoeveel kracht hij heeft en legt toch ook uit om niet volgas te vliegen?En anders steldt de beginner in kwestie misschien de vraag hier.
Natuurlijk heb je volledig gelijk,een beginner is nogal snel volgas aan het vliegen en erg eigenwijs ,denkt dat het wel goed komt enzo,ik heb die periode ook meegemaakt :lol: Maar eens je wat ervaring hebt lijkt het mij aardig om power op overschot te hebben he...
Voor beginners geldt mijn uitspraak dus niet maar voor de iets wat ervaren piloot lijkt me dat wel te kloppen 8)

sven, ik vlieg de easystar met een jamara pro 480 erin en moet nu eigenlijk alleen al vanwege het motorvermogen drie vliegfases gebruiken.
fase 1 voor het zweven, dan staan alle roeren neutraal getrimd.
fase 2 voor halfgas, dan moet ik al een klein beetje diep geven om rechtdoor te blijven gaan
en fase 3 voor volgas, dan moet ik veel diep bij geven en ook nog eens een beetje links trimmen om rechtdoor te blijven gaan.
Nu gebruik ik die 3 fases zelf niet, ik stuur het er wel uit of maak handig gebruik van die afwijkingen door de motor. Maar echt prettig vliegen is het niet.

Wat stellen jullie dan voor dat ik er mee doe?
Ik ben nl. geen beginner, maar een geavanceerd piloot zou ik mezelf ook niet willen noemen :wink:

Laat ik de setup dan zoals hij is?
Zoja, waar moet ik dan op letten (gewoon niet te lang volgas)?
Kan ik trouwens die Kontronik instellen als LiPoSaver of iets dergelijks?

Mvg, Roel

Back