easystar motor

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo ik wil nog een easystar gaan bouwen ,maar heb 2 nieuwe motors liggen .
Een permax 400 6v en een graupner speed 400 7,2v
Ik vlieg met 6 en 7 cellen welke motor raden jullie mij aan kwa kracht enz.
Groet Jan :lol:

ik ken iemand en die vliegt zen EZ met een graupner speed 400 7.2 volt met lipo 2500 mah 11.1 volt...

kan je zeggen vliegt als een speer :lol:

het is door hem dat ik ben beginnen sparen voor EZ was aan het "kwijlen :P " als ik hem zag vliegen.

greets

succes

Voordeel van de 7,2v is dat je lipo's kan gebruiken.
Maar voor huis tuin en keuken zweven is voor 6-7 cellen pakketen de 6v prima. Deze is ook standaard meegeleverd. Ik heb zelf een Brushless Typhoon 6/15 op mijn Easy maar achteraf had ik beter een 400 kunnen hebben.. De easy is ook niet voor snelheid gebouwd. Nu kan hij zo ongeveer vertikaal :p

???????? ik heb de standaard motor van EZ mag ik daar dan geen lipos op gebruiken?

Hallo dus als ik het goed begrijp kan ik beter de 6v nemen ik wil niet op lipo,s gaan vliegen ,wel neem ik een camera mee naar boven ongeveer 80 gram.
Groet Jan. :lol:

Ik vlieg hem met de standaart motor 6 V op 3 lipo's dus 11,1 V en 2100 mAh tot nu toe heb ik nog geen problemen hiermee gehad en veel power. Als deze motor stuk is gaat er een speed 480 op.

vraagje heeft een speed 480 dezelfde afmetingen dan ,zodat hij in het huis past,en kan ik hem ook op 6 en 7 cellen vliegen.

De "low-cost = ca. € 7,--" Jamara Pro 480HS heeft de zelfde diameter, iets langer en 25 gram zwaarder dan een SP400 ... op 6-7 cellen ca. 50% meer power .... accu's moeten dan wel 15A kunnen slikken .... Propje "Günthertje" of gelijkwaardige ...

ah nee, Dirk, die Gunther aan die Jamara PRO 480 HS dat gaat niet echt goed. Die gunther is niet echt bestand tegen de 15000 toeren die er uit die motor komen aan 7 cellen.

Theo,
Günthertjes doen makkelijk 15000 rpm, reeds vele malen bewezen op de Picojetjes, de Twinjetjes, de Huntertjes ...etc... met Multiplex, Graupner en Jamara 480 derivaten ...

Maar op een EasyStar zal je maar beperkt voordeel hebben van deze extra toeren .... prop rendement loop snel terug (prop-snelheid en vliegsnelheid gaan te veel uit de pas lopen) ...

De EasyStar heeft meer profijt van een grotere prop (maar dat past niet zonder aanpassingen)

Standaard 400 op 7 cel nihm of 2s lipo,
en 7,2V 400 op 3s lipo zijn goede recepten.

Wel moet je met lipo's alles in de neus gaan leggen om met het zwaartepunt weg te komen.

Met een 7,2V 400 op een 4400 mah 3s lipo heb ik gister met een uur vliegen amper een volt uit mijn accu's getrokken.

Wel een aan te raden aanpassing is om het richtingsroer te vergroten.
Gister met die wind kon ik met mijn aangepaste goed vliegen, en eentje met de standaard staart lande in een boom omdat hij niet genoeg kon sturen om de wind te compenseren. (geen schade gelukkig)

Dus als ik het goed begrijp maakt het niks uit of ik de 6v erin zet of de 7,2v kwa vermogen.
:lol:

De 6V 400 zou het aanzienlijk beter moeten doen dan de 7,2V 400 op 6 of 7 cellen(of 2S lipo).

De 400 7,2V draait wat minder toeren / is dus gemaakt voor hogere voltages(3S lipo). Hiervoor moet je naar 8 a 10 cellen om vergelijkbare resultaten te halen met de 400 6V op 6 a 7 cellen.

Vergelijk ze hier maar eens. De graupner 7,2V en de permax 6V.
http://www.flyingmodels.org/motortest/pdf/TheMotortest_5.pdf

En lees dit ook eens door.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=11

Mijn advies:
Als je de 6 en 7 cellen packs wil gebruiken de 400 6V inbouwen.

Wat is de maximum prop grote die je kunt gebruiken als je deze aan de standaard motor monteerd, zonder dat je en "inkeeping" hoeft te maken in de staart?.

Hay Sanka bedankt voor je andwoord ,nu is het mij duidelijker geworden de 6v gaat erin .

Back