easystar of magister

  • Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik ben nu erg aan het twijfelen welk vliegtuig ik zou nemen de magister of de easystar.
de magister vind ik praktisch omdat je ermee kunt opsteigen op de grand en bij een easystar niet maar moest de magister crashen met de voorkant kan er wel een probleem zijn met de motor of proppelor en met de easystar nie....
kan iemand me beter helpen en info geven over deze twee vliegtuigen?

vriendelijke groeten samuel
 
Als beginners model wordt door iedereen de Easystar aangeraden.
Ben je een beginner zou ik met dit toestel beginnen.
Helaas heb ik geen ervaring met de magister.
 
flying jesse zei:
ik heb nog een goeie tip over de easystar, namelijk de zoekknop :wink: :wink: :wink:

jesse :arrow:

Ik vind deze opmerking een beetje kort door de bocht.

De zoekknop gebruiken op het woord "easystar" leverd 184 resultaten op! Meeste informatie die daar gegeven wordt heeft niets met de easystar te maken, woord wordt dan toevallig ergens in een topic gebruikt en voilla, je hebt weer een hit. Ook het X-twin draadje staat hier tussen, dat alleen al, betekent dus 77 pagina's doorbladeren in de hoop dat er iets bruikbaars tussen staat.
 
dan moet je de optie "Zoek alleen in topic titel" erbij selecteren. Genoeg relevant leesvoer.
 
Zonder ervaring is de magister niet echt aan te raden ... dit vliegtuig heeft een veel kleinere margin of error dan de easystar ...
 
EasyStar. Kijk verder naar de verschillende mogelijke aanpassingen, zoals vergroting van het richtingroer, tzt een wat krachtiger motortje, eventueel tzt rolroeren, monteren van LEDs voor nachtvliegen s-winters, en inbouw van een fotocamera.
 
ja maar ik dacht dat het opsteigen moeilijk zou zijn omdat je hem moet gooien en ik vind het tof om de magister vanaf de grond laten op te steigen maar aangezien ik de review heb gelezen van easystar en magister gaat men voorkeur inderdaad naar de easystar!
maar de onderkant van de easystar is dat ook van dat speciaal schuim of is dat een plastieken plaat?
want waar ik woon zitten er nogal veel stenen in de grond...
 
kan iemand me een lijstje voorstellen wat ik zoal nodig heb men maximum bedrag is 300 euro uds kan iemand me zeggen wat ik nog bij de easy star moet kopen aangezien de easystar zonder zender en servo's enz. 70 euro kost(toch op de site van multiplex)
dus een goede zender liefst met een digitaal scherm waar ik snelheiden en hoogte kan op aflezen en goede servo's en dingen die jullie me aanraden...

danku op voorhand!

groeten sam
 
Bij het starten is gooien makkelijker dan van de grond af opstijgen.
Je hebt namelijk gelijk wat hoogte en snelheid, waardoor de kans op overtrekken bij de start veel kleiner is.
 
maar de onderkant is die van plastiek ofzo?
want anders gaat die toch snel kapot als je land?
maar ik heb een filmpje gezien dat je kan opsteigen vanop de grond als het gesneeuwd heeft echt de maks!
heb je bij de easystar ook reserveonderdelen die in de dooszitten of dieje apart moet kopen?

maar kan iemand me helpen met een lijstje op te stellen zpodat ik weet wat te kopen! thanks!

greets sam
 
Bijvoorbeeld het volgende volgens prijslijst www.hoellein.com , een Duitse winkel gespecialiseerd in elektrovliegen:

Multiplex Easystar: 59 euri (staat bij elektrozwevers?)
Graupner MX-12 losse zender: 85 euri
Schulze Alpha 535 ontvanger 43 euri
2 Multiplex Tiny-S servo's samen 42 euri
Kontronik Rondo 400 motorregelaar 21 euri
Graupner Ultramat 12 lader 65 (euri) of de Ultramat 10 (59 euri) als je ook vanaf 220V wilt kunnen laden

Komt nog een accupakket bij (lipo?)
 
ik wil niet veel onaardigs zeggen, maar geloof me, dit staat al meer dan duizend keer beschreven in verschillende topics...

elke motor is al gezegd of dit op een easystar kan ja of nee...

zenders, 1 kanaals tot de grootste zenders.

mischien willen mensen het nog wel een keer zeggen, dan heb je geluk.


groetjes jesse
 
Ey

Ik heb ook wel intresse in die easystar maar hoe duur is zo'n vliegtuig met alles?????
Hoor ut wel

Grtz mitch
 
aa, de hand ik gelezen heb in dit forum VEEL(vanf 250 euro) maar ik heb et er voor over.

@flying jesse: ja weet ik wel maar ik kan zo wel ueren bezig zijn en ik ben niet zeker...
het is toch zoveel niet gevraagd om het gewoon eens op te noemen?

greets sam
 
Dat lijstje wat Pjotrrr geeft kun je prima volgen, beter dan een complete (dus incl zender etc) te kopen.
Aan de zender heb je niet veel meer in je verdere carriere.

Hoogte en snelheid aflezen van je zender?
Vergeet het maar. Niet dat het niet mogelijk is, maar dat werkt op een andere manier, is veel duurder en evt voor "later".

Schuim is van EPS dat is veel taaier dan gewoon piepschuim.
Je kunt er evt een strook tape aan de onderzijde plakken voor wat extra bescherming tegen slijtage.
 
Back
Top