Easystar of sky artec cessna 3g3x

Discussie in 'Beginners' gestart door cliffvernelen, 15 jun 2015.

?

easystar of cessna

  1. sky artec cessna 3g3x

    0 stem(men)
    0,0%
  2. mpx easystar

    2 stem(men)
    100,0%
  1. cliffvernelen

    cliffvernelen

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    6
    Hey iedereen,

    ik ben een complete nieuwkomer in de vliegwereld, maar heb wel wat rc ervaring met auto's.
    Nu was ik bij een club hier in het immense belgenland langs geweest en daar raden ze me de easystar aan als instapper, ik ben het daar volledig mee eens maar als ik de rtf pakketten bekijk vind ik die zenders er nogal speelgoedachtig uitzien voor 230 euro en ik vind het toestel zelf ook niet echt aantrekkelijk.
    Ik ben dan eens verder gaan zoeken en kwam bij de sky artec cessna 3g3x met autopiloot en safe-knop uit. Dit model ziet er niet alleen meer uit als een vliegtuig, maar heeft ook een safeknop en is op 3 standen instelbaar van heel makkelijk vliegen naar gevorderde.
    Ook prijsgewijs loopt die quasi gelijk is dacht ik zelfs iets goedkoper, en de zender is ook een beter model naar mijn idee ( een programeerbare 7channel dus voor meerdere toestellen te gebruiken moest je achteraf willen overstappen).

    Zouden jullie me kunnen zeggen of de cessna een do of don't is als beginner of zeggen jullie van beter de easystar want de cessna is te moeilijk.

    Wat misschien nog wel belangrijk is is dat ik zeker niet van plan ben om zomaar ergens een veld te zoeken en op te stijgen, ik wil het echt wel onder begeleiding van een instructeur in een club doen die me kan helpen alles te leren.
    Thx guys voor jullie deskundig advies en sorry moest deze vraag al ergens langsgekomen zijn
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Easystar is een prima instapper. Maar je hebt gelijk, koop ineens een iets deftiger zender (een zeskanaals van Spektrum of Futaba is een prima instapper) en je kunt meerdere vliegtuigen vliegen met die zender . Ieder vliegtuig z'n ontvanger erin.

    Die cessna: mispak u daar niet aan want een cessna heeft niet de reputatie de gemakkelijkste te zijn. Bovendien vliegt die easystar ook veel trager en gemoedelijker.
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    Onder begeleiding kan deze cessna wel vermoed ik. Ik heb een aantal jaren geleden een gelijkaardige Cessna van Art-Tech gekocht (zelfde model als de skyartec, zonder stabilisatie en hier een daar een paar kleine verschillen) om wat rond te cruisen op windstillen zomeravonden en die vliegt zoals het spreekwoordelijke eitje.

    Er zijn hier een daar kleine verschillen: de Sky Artec heeft een stuurbaar neuswiel voor zover ik kan zien op foto's, de Art-Tech variant heeft een 3 blads prop.



    Met een 3 poots landingsgestel is het natuurlijk wat minder robuust dan een easystar...
    Starten en landen op gras is bijna onmogelijk het originele schaal landingsgestel met wielkappen. Dat heb ik er bij de mijne meteen afgehaald (dat kon makkelijk want zit in uitsparingen in de romp geklemd) en een nieuw gemaakt met 3 mm pianodraad met iets langere poten. Maar dan nog durft hij af en toe overkippen (zonder dat dat beschadigingen met zich meebrengt overigens) bij het uitrollen na de landing (vooral als het gras wat langer is en de ondergrond niet overal even vlak).
     

Deel Deze Pagina