easystar problemen

• Topicstarter Topicstarter christophe
  • Startdatum Startdatum
C

christophe

Guest
hallo,

ik heb een tijdje het bekende easystar modelletje gekocht en heeft net een paar test vluchten achter de rug, maaar...
aangezien de servo's in de buitenkanten van de vlieger zitten en de batterij met ontvanger vooraan,( perfect in balans dus) wil men vlieger altijd naar rechts uiitwijken,
ik heb al een nieuw richtingsroer in balsa gemaakt omdat naar men mening de uitslag daarvan te weinig was. ik heb nu wel wat meer controlle maar hij blijft naar rechts uitwijken, bij de landing heb ik dan wat tegengewicht gehangen maar het blijft hetzelfde! nu vraag ik mij af wat ik kan doen om dit euvel op te lossen. zijn er nog mensen met dit probleempje of weet iemand een tip??

Is de romp met samenlijmen niet een beetje scheefgetrokken?
Iets wat ik me heel goed kan voorstellen namelijk. Bij gebruik van secondelijm met activator gaat het allemaal zeer snel en kan dit misschien ten koste gaan van de nauwkeurigheid. :cry:

Normaal gesproken moet een EZ gewoon rechtuit vliegen.

Suc6
Frank

inderdaad frank, vanaf de tip tot het einde zit er inderdaad een verschil van 5 mm op, zou het dat kunnen zijn??

Ik had ook een lichte afwijking. Welliswaar geen 5 mm. Misschien 2 mm.
Maar ik had de stuurstanghulzen nog niet gelijmd. Door deze onder een bepaalde spanning in de gleuven te lijmen, kun je deze oneffenheid er misschien wel uitkrijgen.
Als je ze al gelijmd hebt, misschien proberen los te krijgen en opnieuw lijmen??
Of met een tape tegen de zijkant proberen de zaak recht te krijgen. (het is maar een inval)

Wie van de EZ vliegers heeft er misschien nog een suggestie?? :!:

Succes
Frank

voorzichtig los snijden met een stanley mesje en dan opnieuw lijmen?

Groeten Daniël

ik zal de stangen van de servo's inderdaad eens opnieuw erin lijmen, alle beetjes helpen natuurlijk.

ja, gelukt, ik heb met veel moeite de romp van elkaar kunnen nemen, en opnieuw gelijmd, vliegt perfect in een rechte lijn nu, bedankt iedereen voor de info

groeten :D

Witte houtlijm gaat ook best ! (als je geen 5 min epoxi hebt) gewoon je staart fixeren met schilderstape, goed alles nameten en laten drogen.

ik heb gister de EZ gekocht. en ik zag dat er speciale uitseeksels zijn die in een gaatje vallen zo komt hij netjes op z'n plaats hoe kan je dan nog scheef gaan. ( voor het geval het bij mij gebeurt! )

ik heb nig een vraagje over de vleugels:

kan ik gewoon op allebei de vleugels klitteband doen zodat ik hem uit elkaar kan halen voor transport?

gr,

niels

niels .je hoeft niets te doen aan de vleugels .
er zit een buisje bij van koolstof of glasvezel die doe je in de vleugel en het puzzelstuk in de vleugel houd hem bij elkaar .
om hem makelijk te kunnen monteren en demonteren.
groeten wiebe

als ik de buis er tuusen steek zitten de puzzelstukken niet aan elkaar de buis is te lang! moet ik hem dan inkorten? en nog een vraag: ik wil er een lipo accu indoen maar heb je dan ook een speciale regelaar nodig voor je motor of kan je gewoon een normale vliegregelaar gebruiken?

gr,

niels

niels die buis is iets te lang ja ik heb hem met een draaiende beweging verder in de vleugel geboord .
en als je met 2s gaat vliegen [2 cellen in serie ]7,4v
kun je elke gewone regelaar gebruiken .
op 3 cellen heb je een lipo regaar nodig.
groeten wiebe

wiebe zei:
niels die buis is iets te lang ja ik heb hem met een draaiende beweging verder in de vleugel geboord .
Heb ik ook gedaan. Dat gaat makkelijk als je een soort van tandjes aan het buisje vijlt. Dat gaat makkelijk door met een driehoekige vijl gewoon van bovenaf twee maal een inkeping te maken.
Ik heb het meegeleverde buisje ook vervangen door een apart gekochte, bijvoorbeeld bij Quartel of HobbyIn te koop. Deze zijn aanmerkelijk stijver.

Back