Hey,
Vandaag de 'tweede maiden' van mijn EZ* gehad. Woensdagavond tegen een boom gevlogen dus na het lijmen nog es. Er stond vrij veel wind (+/- 3 bft en heel vlagerig) met wat turbulentie.
Na bijna 8 minuten vliegen waarvan 90% op full throttle (anders kwam 'ie niet tegen de wind in) was het over. Netjes uitgezweefd en geland (en morgen direct richtingroer vergroten, dat schiet écht niet op met dat ding. Noemen ze dat draaien?!) en nog een paar keer de motor laten draaien om de accu wat leger te maken.
Vliegaccu: 7,2V 1400mA pakketje (standaard pakket 6-cellen NiCad)
Als er minder wind is krijg ik dan langere vliegtijden, komt het door de nieuwe accu (tweemaal geladen pas) of door iets anders? Ik had namelijk eigenlijk minimaal 15 minuten verwacht. Wie heeft hier ervaring mee?
Vandaag de 'tweede maiden' van mijn EZ* gehad. Woensdagavond tegen een boom gevlogen dus na het lijmen nog es. Er stond vrij veel wind (+/- 3 bft en heel vlagerig) met wat turbulentie.
Na bijna 8 minuten vliegen waarvan 90% op full throttle (anders kwam 'ie niet tegen de wind in) was het over. Netjes uitgezweefd en geland (en morgen direct richtingroer vergroten, dat schiet écht niet op met dat ding. Noemen ze dat draaien?!) en nog een paar keer de motor laten draaien om de accu wat leger te maken.
Vliegaccu: 7,2V 1400mA pakketje (standaard pakket 6-cellen NiCad)
Als er minder wind is krijg ik dan langere vliegtijden, komt het door de nieuwe accu (tweemaal geladen pas) of door iets anders? Ik had namelijk eigenlijk minimaal 15 minuten verwacht. Wie heeft hier ervaring mee?