Easystar vragen

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
B

Blight

Guest
Ik ben eindelijk begonnen aan het bouwen van een easystar en ik heb 2 vragen:

1. Ik heb 2 borselloze motoren gekocht en 1 controller.
Een van de motoren werkt prima op de controller maar de andere draait bijna nooit.
Het enige wat hij doet is hevig trillen.
Het aanpassen van de timing vesterkte alleen het trillen.
Is er nog iets anders dat ik kan proberen?
Ik heb deze motor nog niet kunnen testen met belasting, misschien helpt dat wat.

2. de motor van de easystar is standaard iets naar achter gekantelt, moet ik als ik als ik de motor hogerop de easystar zet deze kanteling naar achter behouden?:
img2.jpg

Het is in iedergeval niet veel, misschien maar iets van 10 graden.

Dat is geen borsteloze motor. Ik zie borstels zitten en maar 2 draden er naar toe. Daar heb je dus een andere regelaar voor nodig dan een 3 draads borsteloze (Er zijn enkele duitse types die beide kunnen, maar de meeste dus niet)

Als je hoger zit zou de kanteling normaal iets minder mogen, maar met meer vermogen heb je juist weer iets meer nodig.
Netto gewoon niets aan veranderen denk ik. Als je bij het vliegen merkt dat bij gas geven veel up of down moet geven, dan kan je het corrigeren.

sorry, Ik had iets duidelijker moeten zijn.

Die foto is niet van mij, maar een voorbeeld van een andere easystar.

Waarneer je het bouwt op de manier zoals de foto het laat zien is de hoek van de motor vanzelf goed!

Misschien nog iets mee spelen met ringetjes als hij te veel downtrusht heeft.

Wat de trillende motor betreft: het kan zijn dat een van de kabeltjes naar de wikkelingen kapot is, de regelaar krijgt dan de motor niet rondgestuurd. Als je goed kijkt zou je dit kunnen zien. Als hij stuk blijkt gewoon terug sturen! :P

gr,

niels

Het probleem met de motor was inderdaad dat 1 draadje niet goed aangesloten was.
De connector was niet goed gesoldeerd. Zelf even gedaan, en hij werkt nu prima.

Ik heb nog meer vragen:

De schroefdraad van al mijn elektromotoren lijken hetzelfde, kan iemand mij vertellen welke bouten ik hiervoor moet gebruiken?

De snelheidscontroller die ik heb heeft een lipo-protect functie die afslaat op 6v.
Kan ik deze functie gebruiken voor mijn 6-cel NiMH accu die niet onder de 6v ontladen mag worden?

Ni-MH accu's kan/mag je gewoon zo ver ontladen tot ze helemaal op zijn dacht ik.

Ja, dat klopt en daarna koopje gewoon een paar goede lipo's

(1 volt per cel voor NiMh is leeg. Belast kan je even wat verder daaronder doortrekken, maar met gas dicht moet je spanning altijd boven die 1 volt per cel blijven.)

hallo,
ik vind de Easystar een mooi vliegtuig en ben er wel een beetje in geïnteresseerd,
nou zou ik graag willen weten wat nou een *Complete* Easystar gaat kosten.
ik heb nog geen zender dus hij moet echt helemaal compleet.

alvast bedankt
Bart

Bij quartel kost de RTF versie van de easystar 229 euro.
Deze heeft alles: motor, besturing, regelaar, etc...
Ik weet niet zeker of er een lader bij zit maar volgens mij wel.

Mijn easystar die ik nog steeds aan het bouwen ben ligt nu al boven de 400 euro.
Maar ik heb de onderdelen aangeschaft zodat ik later nog meer upgrades kan maken aan de easystar en dezelfde onderdelen in een ander vliegtuig kan inbouwen.

ik heb de quartel versie easystar
echt waar , dat is echt waar iedereen mee zou moeten beginnen , en ja de lader zit er ook in , deze kan je op een auto akku aansluiten (als je die hebt) en die is dan in tien minuten weer geladen voor 15 minuten vliegplezier

Blight zei:
Ik heb nog meer vragen:

De schroefdraad van al mijn elektromotoren lijken hetzelfde, kan iemand mij vertellen welke
bouten ik hiervoor moet gebruiken?
de boutjes in een electromotor zijn meestal M3... pas wel op met de lengte.. bij veel motoren kun je je
wikkelingen beschadigen bij een te lange bout..

Wat voor type regelaar heb je.. dan zou meer misschien meer kunnen zeggen over instellingen van je regelaar.
Vaak is het mogelijk om te kiezen tussen een lipo afslag of een NiCd/ NiMh afslag...

Succes!

Back