Easystar VS Skyraider VS Elektro UHU

• Topicstarter Topicstarter Marcovd
  • Startdatum Startdatum
ik gebruik deze al tijden op 2s en gaat altijd goed. zogauw hij afslaat komt de lipo wel weer iets bij. gaat altijd goed bij mij.

Waar is deze en de benodigde onderdelen dan het goedkoopste aan te schaffen indien ik er voor kies om de vliegtijd te maximaliseren middels lipo accu's? Is het reel om te denken dat een halfuur nonstop vliegen mogelijk is?

Ik vind zweven leuker dan knallen met een vliegtuig, hij hoeft van mij niet moeiteloos verticaal te kunnen.

Verder zei iemand op het forum: "Ik gebruik twee pakketjes van twee lipo-cellen in serie (2S1P) 2000 mAh. Elk goed voor ruim 30 minuten spelen-vliegen"

Zijn deze dan niet totaal in serie te schakelijk zodat er 1 uur gevlogen kan worden, of gaat gewicht dan een rol spelen?
Hoi Marco,

Ik heb begin dit jaar een EZ gekocht, met twee NiMH accu's van 1500mAh. Ik heb ook een tijd gezocht naar de geschikte setup en ben uiteindelijk van het LiPo idee afgestapt, mede op advies van wat bekende E-vliegers hier. Ik had ook al een goede delta-peak cut-off lader waarmee ik NiMH accu's prima kan laden (in gebruik voor m'n benzinewagens). Ik vlieg met standaard set up van de EZ tot max. zo'n 25-30 minuten per keer (afhankelijk van de stand van het gasknuppeltje ;)). Ik heb geen minuut spijt gehad van deze keuze (NiMH). Gewoon inpluggen in lader en volduwen (geen balancer ofzo nodig). Inmiddels vlieg ik ook met LiPo, maar blijf ik de EZ nog steeds met NiMH vliegen, gewoon omdat dat (voor mij) prima voldoet :D Hier een filmpje van afgelopen zomer, samen met m'n broer (zelfde setup), gaat voor een beginner hard zat :mrgreen:

Half uur non-stop is erg lang hoor, als je begint sta je nog behoorlijk geconcentreerd te vliegen en moet je waarschijnlijk nog nadenken over links-rechts etc. en zal de crash kans stukken groter worden naarmate je (te) lang achter elkaar staat te vliegen :puppydogeyes:

Ik was voor de totale set-up iets van 320 euro kwijt, dat is incl. alle kleine materialen (stekkers, kabels etc.), 2 accu's (8 cel 1500mAh), servo's, de EZ natuurlijk, een MX12, etc. :cool:

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes met de keuze!

Back