Easystar: waar te verkrijgen?

• Topicstarter Topicstarter Snoekel
  • Startdatum Startdatum
S

Snoekel

Guest
Hoi

Ik ben op zoek naar een easystar, echter geen RTF maar alleen vliegtuig met motor. Waar ik ook kijk wordt hij als RTF aangeboden, weet iemand een adresje waar ik hem kaal (via internet) kan bestellen?

Grt

Patrick

Vliegershop in Leiden, of Quartel in Amsterdam / Pijnacker / Roosendaal, of DnD in Ranst (Belgie).

Ik heb hem eigenlijk ook alleen nog maar als bouwdoos ('almost ready to fly', ARTF) gezien en niet als Ready To Fly (RTF). Zeg nu zelf: veel bouwen is er niet echt aan moet een 'foamy'.

Ik zou hem overigens ook niet RTF willen. Er moet toch het een en ander aangepast worden om hem leuk te laten vliegen (groter roer, opwaarderen van het motortje naar een borsteloze, leuk kleurtje met wat acryl verf, etc). En de volgende die ik bouw wil ik ook de staartvlakken verwijderbaar maken om transport (o.a. ook naar vakantie-bestemmingen) te vergemakkelijken.

Dat hij ARTF toch nog met een motortje komt is geen ramp. Ik heb een ander toestelletje wat het prima doet met speed 400 motortjes, dus die van de EZ* gaat gewoon in de reservebak.

Arthur P. zei:
Ik zou hem overigens ook niet RTF willen. Er moet toch het een en ander aangepast worden om hem leuk te laten vliegen (groter roer, opwaarderen van het motortje naar een borsteloze, leuk kleurtje met wat acryl verf, etc).

Op de kleur na is dit je reinste kolder. Ook in originele toestand vliegt de easystar heel leuk en is er heel veel mee mogelijk. Zeer zeker voor de normale beginner. Die wijzigingen kun je eens over beginnen te denken als je perfect kunt vliegen met die easystar en je weer een stapje meer wil maken.

Dit soort gezwets is dus en van de redenen dat ik dit forum niet zo veel bezoek. Er staat toch duidelijk 'IK ZOU HEM OOK niet RTF willen....' Waar je dan de brutaliteit vandaan haalt om gelijk kolder te gaan roepen. Leer eerst lezen.

Theo Coenen zei:
Arthur P. zei:
Ik zou hem overigens ook niet RTF willen. Er moet toch het een en ander aangepast worden om hem leuk te laten vliegen (groter roer, opwaarderen van het motortje naar een borsteloze, leuk kleurtje met wat acryl verf, etc).

Op de kleur na is dit je reinste kolder. Ook in originele toestand vliegt de easystar heel leuk en is er heel veel mee mogelijk. Zeer zeker voor de normale beginner. Die wijzigingen kun je eens over beginnen te denken als je perfect kunt vliegen met die easystar en je weer een stapje meer wil maken.

arthur beetje een harde reaktie ???
ik snap wel wat theo wil zeggen .
de veranderingen van het roer is voor een beginner niet noodzakelijk.
zelfs voor een gevorderde nog niet ,ik heb zelf mijn uitslag vergroot dat was ruim voldoende .
en hij vliegt ook prima met een sp 400 zeker op 8 cellen kan e.d.
ik neem aan dat snoekel een beginner is .
en dan is hij meer gebaat bij een vriendelijk vliegende kist
en niet een 20a borsteloos racebakje wat ik er ok van gemaakt heb
die start vanaf het gras.
en zelfs voor de beginner kan een rtf heel makkelijk zijn .
kijk maar eens naar de vragen die er gesteld worden die gewoon in het boekje staan .
ik neem aan dat jij gewoon met het verkeerde been uit bed bent gestapt.
met vriendelijke groet wiebe

Geeft de oorspronkelijke vragensteller aan een beginner te zijn? Nee dus. En ik ook niet. Mijn aanpassing zijn nuttig om het ding te gebruiken voor luchtfotografie.

Ik zie de aanleiding dus ook niet in van een 'je reinste kolder' toonzetting. Vooral niet als het over de boeg van een beginneling wordt gegooid. Die gaat niet zo hoog dat hij zo nodig wat aan de kleur hoeft te doen. Kortom, m.i. een gepaste reactie op een ongepaste toon.

Dit dan nog geheel los van de discussie of het standaard roer voldoende is voor een beginner. Als er ook maar iets krom is, en een beetje wind staat dan schiet dat kleine roertje tekort om te corrigeren. Een wat degelijker roer met kleine uitslagen biedt meer flexibiliteit.

Lijkt me verder vestandig deze discussie hier maar bij te laten. De vraagsteller wilde een ARTF kit en geen RTF en heeft denk ik zijn antwoord wel gehad.

Arthur, nog een reaktie van mij.
In de diverse draden van de easystar is al zeer vaak gesproken over zogenaamde verbeteringen aan dit model. Ik heb nu het geluk gehad dat ik met diverse soorten easystars heb mogen vliegen en kan dan ook uit eigen ervaring zeggen dat de Easystar zo uit de doos perfect voldoet voor een beginner. Wij "oude rotten" beginnen allemaal om de een of andere reden gelijk met het veranderen van modellen, en de argeloze beginner denkt dan gelijk dat dit moet en voorschrift is terwijl het model in standaard perfect vliegt voor de beginner.

Overigens als jij direct in je post erbij had gezet dat die wijzigingen te maken hadden met het omhoogsleuren van een camera om luchtfoto's te maken dan was het een geheel andere zaak geweest. In dat geval zijn enkele wijzigingen heel nuttig. En tja de door multiplex gebruikte kleur is discutabel.

wiebe zei:

Ik heb ook een borstelloos motortje besteld met de bedoeling meer en sneller hoogte te kunnen maken voor het maken van luchtfoto's.
Vraag: het is ook met een borstelloos motortje toch nog wel mogelijk om ook rustig te kunnen vliegen?

Groeten, Aad

:oops: .....Wilde alleen wat info, geen ruzie zoeken jongens :(

Helemaal beginner ben ik niet, heb in het verleden met brandstof kistjes gevlogen en vlieg momenteel voornamelijk micro-heli (zolang mn ECO nog niet de lucht in wil...grrrrr).

Ik wil de ES voornamelijk om op een mooie avond lekker rustig in de polder te kunnen vliegen en wil ook het fotograferen gaan proberen.

Dat ik hem ARTF wil hebben, komt uit het feit dat ik alle overige materialen (zender/servo's/ontvanger/regelaar) heb liggen.

Bedankt iig voor de info, weet mn weg denk ik nu wel te vinden.

Grt

athvdk zei:
wiebe zei:

Ik heb ook een borstelloos motortje besteld met de bedoeling meer en sneller hoogte te kunnen maken voor het maken van luchtfoto's.
Vraag: het is ook met een borstelloos motortje toch nog wel mogelijk om ook rustig te kunnen vliegen?

Groeten, Aad

hoi Aad jawel prima mogelijk hoor om er ook nog rustig mee te vliegen .
gewoon niet te veel gas geven .
of een kleinere prop er op .
je bent met een borsteloose ook meenstal lichter uit dus kan je ook weer wat langzamer vliegen .
groeten wiebe

In Nederland hebben we een iets te kort lontje.
m.vr.gr. Astrid Joosten

En ik merkte het toen ik terug kwam van vakantie..........ze moesten meteen weer voordringen bij de incheck balie ........welkom terug in Nederland :wink:

Traveler zei:
Doet me meteen denken aan die reclame ;)

je meent het, mooie site heb je travallé, hi hoe ha
trouwens, leuk he, dat door zo''n opmerking de discussie de hoek om gaat

Traveler zei:
Website ??
Volgensmij staat er nog niets op :)

je meent het weer!! :wink:
Ben jij degene op de foto of gewoon een mooi plaatje ergens gepikt, je komt helaas te weinig een vliegende rc vrouw tegen.
Succes met de website.

Traveler zei:
Website ??
Volgensmij staat er nog niets op :)

je meent het weer!! :wink:
Ben jij degene op de foto of gewoon een mooi plaatje ergens gepikt, je komt helaas te weinig een vliegende rc vrouw tegen.
Succes met de website.

Back