Easystar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenmorgen,

Ik zit na te denken over de aankoop van een Easystar, maar omdat ik niet veel te besteden heb weet ik niet waar ik dat het beste kan doen? (student :p)
Suggesties?

Ik zag dit maar wat moet hier nog allemaal bij ? (Zender ontvanger??)
2 Brothers RC - Bussum

Of misschien dan iemand nog een mooi 2dehands setje heeft liggen die die niet meer gebruikt...

Alvast vriendelijk bedankt!

Welkom op het forum! Gebruik de zoekfunctie eens.. je zal overladen worden met resultaten over de Easystar

Inderdaad is er over geen model zoveel op dit forum geschreven als over de EasyStar... maar jouw specifieke vraag is, wat moet er nog bij als je dit toestel koopt bij 2bros in Bussum.
Even vlot opgesomd: een accu (slimmer is, twee accus...); een acculader; een zender en ontvanger.
Als je dat spul allemaal ook bij 2bros koopt wordt het toch nog vrij prijzig; je kan bijvoorbeeld een zender en ontvanger heel goed tweedehands kopen, dat scheelt; voor een accu en acculader zal dat niet zo gemakkelijk zijn.
Er zijn trouwens ook een aantal EasyStar clones, van verschillende fabrikanten; een paar namen om naar te googlen: Wildhawk, CloudsFly, Floater-Jet... sommige worden aangeboden kompleet met zender en accu, zo'n zender is natuurlijk een tikje simpel maar als beginnerset prima bruikbaar.

Goedenmorgen,

Ik zit na te denken over de aankoop van een Easystar, maar omdat ik niet veel te besteden heb weet ik niet waar ik dat het beste kan doen? (student :p)
Suggesties?

Ik zag dit maar wat moet hier nog allemaal bij ? (Zender ontvanger??)
2 Brothers RC - Bussum

Of misschien dan iemand nog een mooi 2dehands setje heeft liggen die die niet meer gebruikt...

Alvast vriendelijk bedankt!
Wel ten eerste zoals er staat heb je een 4 kanaals zenderst nodig maar als je en zenderset koopt raad ik aan een 6 kanaals te gebruiken zodat je later niet met een 4 en 6 kanaals zit opgescheept!

Ten 2de als je echt niet veel geld wilt uitgeven raad ik toch een wild hawk aan want als beginner ga je redelijk wat crashen en bij conrad kan je de wildhawk bestellen voor 99 euro + je kan heel wat vervangstukken kopen daar in tegenstelling tot de eazystar

groetjes

Hoi Marco,

Volgens mij is het toch het allerbeste je aan te melden bij een club die jou goed kan adviseren en vooral goed en veilig leert vliegen.
Woon je in het Gooi, dan zijn er behoorlijk wat clubs die je kunnen helpen.

Succes mvg Robin

Ik heb 2 jaar op een vliegclub gezeten, in de lucht overgenomen maar nog niet zelf opstijgen en landen.
Na mijn verhuizing niet meer naar de club maar de intresse ligt er nog wel!
Daarvoor dacht ik aan een goedkoop vliegtuigje die ik mezelf kan aanleren.

De wildhawk vliegt die net zo fijn als de easystar?

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Dus de Wildhawk is even goed als de Easystar,
mijn verjaardag zit er aan te komen dus als de easystar nu echt beter is kan ik ook nog even wachten...

Dus de Wildhawk is even goed als de Easystar,
mijn verjaardag zit er aan te komen dus als de easystar nu echt beter is kan ik ook nog even wachten...
De eazystar is iets beter maar kost dan wel dubbel zo veel en het is moeilijker om vervangings stukken te vinden:

verschil tussen de wildhawk en de eazystar:
eazystar 4ch wildhawk 3ch maar dat kan je veranderen als je wilt
de eazystar is ook krachtiger dacht ik maar dat kan je ook hebben met de wildhawk ;) kijk maar naar dave powers zijn video's
en voor de prijs van een eazystar heb je 2 wild hawks!
bij conrad toch ;).
groetjes

De eazystar is iets beter maar kost dan wel dubbel zo veel en het is moeilijker om vervangings stukken te vinden:

verschil tussen de wildhawk en de eazystar:
eazystar 4ch wildhawk 3ch maar dat kan je veranderen als je wilt
de eazystar is ook krachtiger dacht ik maar dat kan je ook hebben met de wildhawk ;) kijk maar naar dave powers zijn video's
en voor de prijs van een eazystar heb je 2 wild hawks!
bij conrad toch ;).
groetjes
Sinds wanneer is de Easy star 4 kanaals???
Heb ik iets gemist?
Ik heb ook de indruk dat het materiaal van de Easy star sterker is.

Willem.

Ik krijg een system information melding bij jouw link.
Maar dat maakt niet uit. Een Multiplex Easy star is standaard 3 kanaals.
Besturing over motor, richting en hoogte.
Kijk maar bij Multiplex Modellsport
Als Conrad iets anders schrijft klopt het niet.
Het kan wel zo zijn dat de bijgeleverde zender een 4 kanaals is, maar dat maakt het vliegtuig nog niet 4 kanaals...

Willem.

Ja een EZ* is 3 kanaals maar je krijgt er deze zender bij
205870_LB_01_FB.EPS.jpg

Da's leuk maar de zender bepaalt niet hoeveel kanaals een vliegtuig is maar de besturing van het vliegtuig.
Een Easystar heeft besturing over motor, richting en hoogte, en is dus 3 kanaals.
Dat je met die zender een 4 kanaals vliegtuig kunt besturen is iets anders...

Willem.

Er zijn heel wat mensen die een EasyStar hebben omgebouwd met ailerons, of met een fotocamera. Toch best leuk als je zender die optie al heeft...

[mod]Ik stel voor om in dit draagje verder te gaan: multiplex-easystar-deel-2-a

Dit draadje is inmiddels alweer 2 blz lang en om het centraal en overzichtelijk te houden dus het verzoek het centraal te houden.

Groet,
Rogier
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back