Easystar

Hallo Iedereen,

ik heb een probleem met mijn easystar.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niet echt een oplossing gevonden.

Ik heb de standaard motor (permax 400) met daarop van Kontronik een sun 1002 regelaar. En een 3S Lipo 2200mAh.

Ik gooide hem dit weekend weg en ineens val de motor een heel pak terug.
In eerste instantie dacht ik dat mijn Lipo leeg was maar dit bleek niet te kloppen.
Dus dacht ik dat het de motor was.
Natuurlijk moest ik uitkijken met de amps dus heb even een amp-tang genomen en een nieuwe permax 400 (van de microjet die ik niet gebruikte) Aangesloten. Maar deze gaf al direct bijna 10A.

De volgende stap die ik gedaan heb is de regelaar veranderd. Maar ook hier krijg ik niet het volle motorvermogen volgens mij.
Lipo veranderd naar een 3s 3000mAh. Maar met hetzelfde resultaat.

Hoe kan dit en wat is hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Ik heb enkel 3S lipo's en geen 2S is er dan geen enkele manier om die toch nog te laten werken zo?

Jou Permax Speed 400 motor kan tot ongeveer 6V hebben. Dit staat er als het goed is zelfs op. ''Ongeveer'' want iets meer kan hij nog wel aan, alleen gaat de motor dan minder lang mee. Zelf vloog ik ook een Easy-Star met een 2s lipo (dus 7,4v) moet prima gaan. Echter een 3s lipo van 11,1v is echt te veel voor een Speed 400 motor. Zou je echt die 3s lipo's willen gebruiken dan kun je misschien wel gaan kijken naar een brushless motortje. Alleen moet je dan natuurlijk ook weer een brushless regelaar kopen. Misschien is het dan nog wel goedkoper om eerst een 2s lipo te kopen van rond de 2000Mah.

Succes!

Groeten Rick

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb in mijn verkoop topic (zie mn signature) nog een speed400 inclusief ESC
tekoop staan, deze mag je voor weinig overnemen, aan een 2s LiPo kan ik je niet helpen.

Jurre

Motoren gaan niet kapot van spanning, ze gaan kapot van stroom (-> hitte) en van te hoog toerental. Motorstroom wil kwadratisch toenemen met spanning. Dus als je van 2s naar 3s gaat, wil de stroom met factor (3/2)² = 2,25 toenemen, zeg verdubbelen!

Van dezelfde Permax Speed 400 bestaat ook een 7,2 volt motor. Die kan beter met de spanning (en de de daarbij behorende stroom) omgaan dan de 6 volt versie. Deze draait per volt minder toeren (heeft dus een lagere KV waarde). Je kunt dezelfde prop en regelaar dan blijven gebruiken.
Als je een nieuwe 6 volt motor op 2S gaat gebruiken. Kies dan juist, als je die kunt vinden een 2S met een hogere mA waarde. (van 2200 mA naar 3000 of hoger). Je hebt namelijk het gewicht vande 3S 2200 mA nodig voor het CG. Anders moet je lood voor in mee nemen.

groet,

Erik

Van dezelfde Permax Speed 400 bestaat ook een 7,2 volt motor. Die kan beter met de spanning (en de de daarbij behorende stroom) omgaan dan de 6 volt versie. ...
Als die 7,2Volt motor lagere Kv heeft Erik, en voor de rest hetzelfde is als de 6,0V motor, heeft hij meer windingen (en eventueel dunnere draad) waardoor de motor juist minder stroom kan verdragen. Motor met lagere Kv gebruiken en/of kleinere prop is goed idee. Welke prop zit er nu op?

Laatst bewerkt:
welke prop gebruik je met die motor?

je kan er ook een permax 480 in doen, van graupner is dat de 6304

mvg Hans

welke prop gebruik je met die motor?

je kan er ook een permax 480 in doen, van graupner is dat de 6304

Hou er wel rekening mee dat je niet veel clearance hebt om veel te experimenteren met grotere props wegens de opstelling.

Stevo

Back