easystar

• Topicstarter Topicstarter flivver
  • Startdatum Startdatum
F

flivver

Guest
Hey luitjes,

Mijn vriendin is gezakt voor het onderdeel in-een-boom-landen met pico cup
Ik heb nu easystar gekocht. Wil er wel een borstellos motortje in zetten. Iemand tips voor welk type. Ik ben zelf namelijk brandstof vlieger dus heb geen ervaring met lipo en borstellos.

Een borstel loos motortje... tja wat wil je ermee bereiken ....vertikaal vliegen? of gewoon wat meer snelheid?

Laat maar weten ...

Grtz
B

PS: Er is een zeer uitgebreid (meer dan 40 pagina's) draadje over de EZ*

Via de zoekfunctie ben je der snel

Grtz
Bart

Ehm,

Mijn vriendinnetje moet achtjes draaien maar ik wil wel wat meer. Dus niet prophangen maar wel een beetje x-tra snelheid.

gr jasper

flivver zei:
Ehm,

Dus niet prophangen maar wel een beetje x-tra snelheid.

Extra snelheid kun je vergeten. Meer motor vermogen heeft op de easystar maar 1 effekt: meer stijgsnelheid.

De vleugel creert zo veel weerstand, dat het af en toe wel een dubbeldekker met remkleppen lijkt.

Ben ik maar gedeeltelijk met je eens prop-er.
Ik heb met de typhoon 6/15 en een 6x6 prop wel degelijk veel snelheid/power gewonnen.
Ik vind het lastig schatten maar ik denk dat de snelheid en power wel verdubbeld is.
Wel ben ik met je eens dat de EZ er niet voor gemaakt is.
Je merkt inderdaad dat de vleugels een beetje in de weg zitten...hij wil steeds omhoog.
Voor snelheid moet ik ook behoorlijk de neus naar beneden drukken om hem in een rechte lijn te laten vliegen.
Soms buigen de vleugels zelf behoorlijk door de lift die ontstaat maar niet benut wordt (ik wil immers rechtdoor vliegen).

Melvin

Ik heb hem zelf aangepast met:
* Een Micro 6 motor op een stickmount iets boven en achter de normale mount zodat er tot 8inch diameter props op kunnen. Hoek van de motor moet well wat steiler om te voorkomen dat hij bij voll vermogen gaat duiken (ongeveer door de CG mikken)
* Tsunami 10A ESC
* 7x4 slofly prop.
* Een 4cm diep volle hoogte roer.
* Een 3mm triplex camerahouder die precies in de cockpit schuift met over de rand van de cockpit hangende 5 Megapixel camera.
* 1200mAh 11.1V Lipo pakketje.
* Met wat acrylverf bij de Praxis vandaan eerst de vleugels wit geverfd (met acryl + polyurethaan verf uit een blik), en daaroverheen vervolgens een goed zichtbare kleurstelling (met acryl uit van die kleine flexibele plastic flesjes).

Met die combinatie kan hij zeer snel en is hij veel wendbaarder. Desondanks vliegtijden tot zo'n 15 minuten en dat met het extra gewicht van de camera en de extra weerstand van de camerahouder.

Ik heb foto's gepost in RC Groups / Aerial Photography / Greetings from Holland: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=331017&page=7#post4262746[/url]

Back