Easystarkoolstaaf

• Topicstarter Topicstarter Blight
  • Startdatum Startdatum
B

Blight

Guest
Ik ben nu een easystar aan het bouwen en heb een klein probleempje.
De koolstaaf die de vleugels met elkaar verbind lijkt ongeveer een halve centimeter te lang.
De vleugels raken elkaar niet en hierdoor kan de body van de easystar een halve centimeter heen en weer schuiven op de vleugels.
Het ligt niet aan het lijmwerk want het paste voor ik hem lijmde ook al niet.

Ik neem aan dat ik de staaf wat moet verkorten maar hoe kan ik dit het beste doen?
Kan ik gewoon in zo'n staaf zagen of moet ik uitkijken voor de stof die er vanaf komt?

Of is het normaal dat de vleugels elkaar net niet raken?

Gewoon de buis wat verder in de vleugel drukken, of anders 2.5mm iets wegsnijden in elke vleugelhelft is toch geen probleem?
Ik zou de buis zelf niet korter maken.
Het is volgens mij geen koolstof maar een glasvezelbuis, wel zwart gekleurd maar dat is slechts een laagje verf, we worden gewoon voor de gek gehouden :wink:

Voor zover ik weet is koolstof of glasvezel niet schadelijk voor de gezondheid, iemand die hier meer over weet?

Het zaagsel is opzich niet giftig ofzo maar ik kan me niet voorstellen dat het gezond is om kleine stukjes glas of koolstof (al eens een vezeltje in je vinger gehad?) in te ademen :D

Mark

Ik heb dit probleem inderdaad ook gehad, gewoon de buis wat doorduwen, zit hij ook gelijk stevig vast in de vleugel. Bij mij vliegt ie na 1,5 jaar nog steeds, dus het mag geen probleem zijn :wink:

Heb de staaf met geweld wat verder geduwd.
hij sluit nu prima aan, bedankt.

oeps, kwam er net achter dat mijn richtingsroer een beetje te veel secondelijm heeft gekregen.
zit muurvast :P.

ah, het wapeningsband heeft de lijm opgezogen en wil niet meer buigen.

Back