Ebenezer-Mig of wel Mebenezer .

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door janhein, 26 apr 2020.

  1. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.974
    Locatie:
    Rottevalle
    Bladerend door de pagina's van Ouderzone kwam ik op een regen achtige zondag middag de Ebenezer tegen en omdat ik nog een werkloze Cox had liggen heb ik de tekening in Cad gezet en er een gesneden op de laser . Modelletje bouwen kost niet heel veel tijd en omdat het toen ik klaar was nog steeds slecht weer was en ik ook niet echt op een lokatie woonde om lekker met je coxje in het park te gaan staan kwam er een broertje bij. De Mig 3

    De Mebenezer .

    3 zijden aanzicht opgezocht op het grote wereldwijde web, instel-hoeken en zwaartepunt overgenomen van het originele ontwerp en in cad gezet zodat de laser er iets mee kon.

    Vleugel is van 3 mm balsa , triplex onderdelen zijn van Gamma ply en Rompje is van 5 mm balsa. V stelling komt uit de originele tekening

    Uurtje plakken ,dik in de blankelak, coxje er op en van een spuitje tankje gemaakt .

    En vervolgens lag het model bijna twee jaar te wachten op zijn eerste vlucht.

    Vanmorgen was het dan eindelijk zo ver.
    Loodjes in de staart geplakt om het zwaartepunt goed te krijgen. tank je gevuld met heel klein beetje cox peut en hop daar ging hij , keurig klein rondje draaien , motortje uit en rechtdoor het weiland in . Ophalen beetje meer in het tankje en volgende vlucht . Met de juiste afstelling sleurt de cox het model met een flinke vaart in een krappe spiraal omhoog om dan op boomtop hoogte het tankje leeg te vliegen.

    zweven doet bij niet echt maar daar is het model ook niet voor bedoelt . ik vermoed dat er wel meer uit te halen is dan ik nu doe maar daar ontbreekt het me een beetje aan ervaring , minder side-trust maakt denk ik de spiraal groter meer rudder zorgt denk ik er voor dat je met een iets kleiner veld toe kunt .

    Wel is het een model wat tegen een stootje kan en een hele hoge fun factor heeft .

    Voor wie er ook een wil bouwen de tekening kan ik mailen , of kan ik ergens online zetten .

    Wel even een fotootje plaatsen van je model als je er bouwt



    Schermafbeelding 2020-04-26 om 15.47.43.png
     
    jef vindt dit leuk.
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.566
    Locatie:
    Den Haag
    Foto van het model zelf??
     
  3. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.974
    Locatie:
    Rottevalle

Deel Deze Pagina