EC145 uitbreiden met een lier + video

Hallo,

Aangezien het nu toch echt een bouwperiode is en ik niets meer nieuws te bouwen heb wil ik Ec gaan uitbreiden met enkele opties waaronder een lier.

Heeft iemand hier al eens een lier gebouwd aan de EC145 of natuurlijk een andere heli. Ik heb nu een setje besteld in zwitserland bij baumann maar dit is alleen de behuizing ik wil zelf graag het mechanische deel erin bouwen.

Zat zelf al aan dit liertje te denken.

Automatic Crawler Winch For all 1/10 RC crawler

Tips zijn welkom.

Als het klaar is zou het zo uit moeten zien:

Vstabi005.JPG

Laatst bewerkt:
Heej Ed,

Kijk eens op scalerchelis.com bij de CH-53. Deze man is een erg mooie lier zelf aan het maken. Ik zou gewoon lekker voor deze gaan trouwens. Ziet er heel mooi uit en de prijs is ook redelijk.

Grz. Bone

Hoi Bone,

Bedankt voor je info.

Zou je mij een linkje kunnen mailen ik kan het niet direct vinden op de site.

Mvg

Ed

Bedankt Bone dat had ik zonder jou linkje niet gevonden. Het systeem ziet er erg simpel uit inderdaad goed zelf te bouwen.

Ik heb nu ook al het liertje van 3Racing besteld nu maar even afwachten wanneer het binnen komt.

Vandaag heb ik dan wat spulletjes binnen gekregen de kraan en ook het liertje. Tevens kwam van Vario nog het knuppelset binnen helaas wel iets te groot maar vond 1 maat kleiner net te klein.

Helaas hebben ze de verkeerde haak gestuurd wel vreemd ik krijg zomaar een metalen transporthaak met servo bediening opgestuurd.

Hieronder een paar foto's.

Nu wordt het schuren plamuren en lakken. Ik ga proberen alles mat zwart te lakken, heb het normaal altijd met Motip spuitbussen gedaan maar deze delen zijn iets te klein probeer te kijken of ik ergens een leuke airbrushset kan vinden.

IMG_1111x.JPG

IMG_1112x.JPG

IMG_1113x.JPG

IMG_1114x.JPG

IMG_1117x.JPG

IMG_1118x.JPG

IMG_1119x.JPG

IMG_1120x.JPG

IMG_1121x.JPG

Laatst bewerkt:
Heb een tijdje niets kunnen doen omdat 1 van de schaal delen een behoorlijke barst had, en gewoon nageleverd werdt. Helaas bleek de maat van de nieuwe schaal niet te passen met de andere zijde dus heb toch de oude maar gebruikt.

Eerst alles moeten afteken en daarna heel voorzichtig een sleuf zagen met de dremel en vervolgens een beetje frezen en daarna heel voorzichtig vijlen.

Nu alles lakken en lijmen met UHU endfest.

IMG_1182x.JPG

IMG_1181x.JPG

IMG_1183x.JPG

IMG_1184x.JPG

IMG_1186x.JPG

IMG_1194x.JPG

Dat ziet er goed uit Ed, een erg fraai lier en nog werkend ook.
Waar/hoe leid je de kabel naar binnen?

Gr, Roy

De bedrading loopt gewoon buiten over de alu buisjes en gaat daarna de romp in, het zijn maar twee draadjes die de motor van voeding voorzien. Bij de echte heli lopen er ook kabels buitenom vanuit de lier naar de cabine. De regelaar en accu komen gewoon in de romp te zitten.

De lier zit eindelijk op de heli.

Nu nog het landingsgestel afwerken en de HC3-X inbouwen en kunnen we weer vliegen.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Ed ik neem aan dat we het ook in het echt kunnen bewonderen op de RC Heli schop funfly in horst.
Gr Arie

Hoi Arie,

Ik hoop dat hij dan kompleet vliegend is wacht nu nog op de update van de HC3-X vanwege de 4 blads kop die er nu op zit.

Mvg

Ed

Gisteren weer enkele vluchtjes gemaakt en een vlieg collega heeft meteen een fimpje geschoten dat ik graag even wil laten zien.

De EC 145 vliegt nu fantastisch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hei Ed ,

Man man man man ...... wat een heli ..... :rolling:
En wat een vliegbeeld .... das niet normaal .... :-):-):-)

Juist een echte ....
En die turbine .... man man .... I LOVE IT ... :-)

.....en iets nieuws bouwen .... ?? dat horen we graag he .... ben eens eens benieuwd ...

Grtz

Ronny

Geweldig mooie heli Ed als ik dit zo zie vliegen zit ik er toch weer aan te denken om ons heli weekend anders in elkaar te steken en het schaalvliegen meer de overhand te laten . Gr Arie

Hoi Ronnny,

Als het meezit wil ik een AW gaan bouwen maar dan moet er eerst plaats gemaakt worden.

Bruteforce: Inderdaad sta alweer in de rotor was een perfecte meeting in duitsland en natuurlijk zat zaterdags het weer erg mee.

Arie: Schaal heli's blijven iets aparts en zeker als ze goed vliegen is het geweldig om ze te zien. Bij de helidays in duitsland hadden ze ook veel schaal helicopters en ze hadden een bord waarop iedereen die een nummer had zich kon aanmelden en er werdt steeds gewisseld met 1X schaal en 1X 3D. Voor de toeschouwers was dit erg aangenaam om wat diversiteit te hebben.

Mvg

Ed

Back