D
Dingus
Guest
Hallo,
Ik vlieg al enkele jaren. Heb hoofdzakelijk motorkisten en heli gevlogen.
Daar is echter de "drive" verdwenen maar deze is er wel in sterke mate voor het zweven.
Dus eens bij een BIGGS meeting en sleeptreffens gaan kijken gaan kijken en zwaar besmet met het virus thuisgekomen.
Mezelf gedwongen rustig aan te doen en bescheiden te beginnen.
Heb een electroschuimzwever gekocht van ongeveer 1,8m.
Geheel tegen mijn verwachting vliegt dit fantastisch. Ook in de Alpen ging het leuk.
Inmiddels ook een electrozwever van 2,50 met beplankte vleugel en 4 kleppenvleugel.
Met beide toestellen kun je thermieken en hellingzweven.
Maar ik ben aan het kijken voor een 4meter zwever.
De kist gaat vanwege grootte niet mee op vakantie dus het moet een pure thermiekzwever zijn. Nu vind ik oudere schaalmodellen het mooiste. Een pilatus b4 maar of dat nu een thermiekzwever is... Ook de libelle van Staufenbiel spreekt me aan.
Ik heb met belangstelling het draadje van Dutchy gelezen die ook een thermiekzwever zoekt. Ben het met hem eens dat een AVA oid niets moois is.
Ik zit echter eerst met de vraag echte zwever of electrozwever.
Bij een echte zwever is schaalaanbod genoeg. Een schaalzwever met afgezaagde neus is eeuwig zonde dus indien electrozwever dan een alpina 4001 oid.
Is puur zweven aan te raden, kun je daar vaak genoeg in ons land mee vliegen. (er zijn slepers op de club) of kun je ivm onafhankelijkheid voor slepers beter voor een electrozwever gaan.
E-zwevers zijn weer wat zwaarder ivm accu en motor en gaat dat niet te veel ten koste van thermiekzweven.
Kortom als ik 1 kist van 4meter aanschaf, waar heb ik dan voor thermieken het meeste plezier van?
Ik vlieg al enkele jaren. Heb hoofdzakelijk motorkisten en heli gevlogen.
Daar is echter de "drive" verdwenen maar deze is er wel in sterke mate voor het zweven.
Dus eens bij een BIGGS meeting en sleeptreffens gaan kijken gaan kijken en zwaar besmet met het virus thuisgekomen.
Mezelf gedwongen rustig aan te doen en bescheiden te beginnen.
Heb een electroschuimzwever gekocht van ongeveer 1,8m.
Geheel tegen mijn verwachting vliegt dit fantastisch. Ook in de Alpen ging het leuk.
Inmiddels ook een electrozwever van 2,50 met beplankte vleugel en 4 kleppenvleugel.
Met beide toestellen kun je thermieken en hellingzweven.
Maar ik ben aan het kijken voor een 4meter zwever.
De kist gaat vanwege grootte niet mee op vakantie dus het moet een pure thermiekzwever zijn. Nu vind ik oudere schaalmodellen het mooiste. Een pilatus b4 maar of dat nu een thermiekzwever is... Ook de libelle van Staufenbiel spreekt me aan.
Ik heb met belangstelling het draadje van Dutchy gelezen die ook een thermiekzwever zoekt. Ben het met hem eens dat een AVA oid niets moois is.
Ik zit echter eerst met de vraag echte zwever of electrozwever.
Bij een echte zwever is schaalaanbod genoeg. Een schaalzwever met afgezaagde neus is eeuwig zonde dus indien electrozwever dan een alpina 4001 oid.
Is puur zweven aan te raden, kun je daar vaak genoeg in ons land mee vliegen. (er zijn slepers op de club) of kun je ivm onafhankelijkheid voor slepers beter voor een electrozwever gaan.
E-zwevers zijn weer wat zwaarder ivm accu en motor en gaat dat niet te veel ten koste van thermiekzweven.
Kortom als ik 1 kist van 4meter aanschaf, waar heb ik dan voor thermieken het meeste plezier van?