ECHTE heli?!

Ik heb tijdens een airshow deze redbull heli backflips enzo zien doen, echt zalig om te zien. En het was een echte heli:)

groeten

Hollandse apache kan het ook.... 1x de demo mogen aanschouwen. TU Delft hadden een hele berekening gemaakt tot hoeveel de kist kon hebben met een veilige marge. En zowaar... een cuban 8 en een roll zaten erin.

Zoveel toeren heb je dus niet nodig voor het rustige 3D werk ;) .
Geeft ook een andere kijk voortaan op de schaalheli's!

Mooi filmpje,
vriendelijke groeten,
Aldert

De engelse Lynx kan het ook dacht ik. Heeft te maken met de constructie van de rotorkop en de manier waarop de bladen bevestigd zijn (als ik mij niet heel erg vergis).

Zoveel toeren heb je dus niet nodig voor het rustige 3D werk ;) .
Dan heet het eigenlijk ook geen 3D meer Aldert, maar eerder Kunstvlucht (F3C) ;).
3d vliegen met RC heli's volgens de 3Dx regels is nu eenmaal een beetje trend gevoelig en nog volop in ontwikkeling.
Daar wordt gerekent met een WOW factor (zit gewoon in de puntentelling), en spectaculair "knallen" in je eigen stijl levert dus ook nog eens daadwerkelijk punten op :).

De engelse Lynx kan het ook dacht ik. Heeft te maken met de constructie van de rotorkop en de manier waarop de bladen bevestigd zijn (als ik mij niet heel erg vergis).

Klopt, dit kan alleen met een Rigid kop, vergelijkbaar met de modelhelies.
Apache, Lynx en de BO van Red Bull hebben dan dus ook allemaal zo'n kop.

Daarnaast weet ik van de BO van Red Bull dat er nog wel iets meer is aangepast.

Heb bij een demo in Rotterdam gezien dat een Huey ( vietnam ) dit ook probeerde , deze kwam zo ver niet maar draaide net voor het omslagpunt schuin weg terug naar beneden om weer terug onder de Willemsbrug door te duiken. Maakte wel indruk ondanks dat deze niet echt rond ging , En daarbij al die tijd een schutter in de deuropening bleef staan achter zijn
.16 :o , dat lijkt me ook een geweldige functie. Waren van een Amerikaans demo team.

Back