Eclipson Prandtl wing 1.6

Discussie in '3D geprinte vliegtuigen' gestart door lip, 20 feb 2021.

  1. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Amsterdam
    Nadat me hele zolder leeg gehaald is en wat er nog.lag gesloopt is. Ben ik maar begonnen met wat nieuws.
    Een nieuwe start. :D

    de PRANDTL-D iets wat me al een tijdje intigeerd. Het is een vleugel die zo min mogelijk drag zou moeten hebben.
    het is niets nieuws want het profiel en de twist erin is al best oud van nog voor de horton.
    Op youtube zijn er meerdere presentaties over dit profiel en de theorie erachter.
    Er zou namelijk zo goed als geen vortex op de vleugel tip moeten ontstaan.
    Waardoor er minder drag zou zijn.
    Nou we gaan het meemaken.
    Screenshot_20210220-200731_Chrome.jpg



    Volgens de beschrijving zou deze op 450 gr uitkomen. Helaas eindig ik op zoeen 540 gr. Geen idee waar dit aan ligt. Ik heb de gcodes gebruikt van de bestanden.

    De onderdelen gaat ik dit weekend bestellen. Al twijfel ik aan welke motor en prop.
    Er staat wel op de website 3 aanbevelingen,en een indicatie
    MOTOR
    KV- 1200 to 2400
    MAX POWER - 100 to 300 watts
    MAX DIAMETER - 28mm
    VOLTAGE - 11,1V (3S)

    Omdat het gewicht iets zwaarder uitvalt,wil ik wat meer juice just to be sure.
    Tot nu toe als ik alle vergelijkbare onderdelen bij elkaar op de weegschaal leg kom ik op de volgende indicaties.
    1x 2cell 1000Mah zonder motor als slope glider 700gr. (Al denk ik dat ie te zwaar is hiervoor)
    2x 1000Mah 3cell met motor. 870gr.
    1x 1550mah 3cell met motor. 800gr.
    Wat voor prop en motor zouden jullie nemen?

    Hieronder wat foto's ik moet de wingtipa nog verlijmen, en ben nu bezig met de cockpit,motormount en servo klepjes.
    20210220_113403.jpg 20210220_113832.jpg 20210218_164107.jpg

    Hieronder een video (niet van mij)


    Greetz lip.
     
    coen_l vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina