Eclipson

Discussie in '3D geprinte vliegtuigen' gestart door mig 3, 7 jan 2019.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Heatbed is 58 graden maar het heatbed doet toch niks op zo'n 10cm boven het bed?
    Dan zou meer de omgevingstemperatuur van invloed zijn, die is 20 graden.
    De elevon werd rechtopstaand geprint.
    1580675031870144464260056000857.jpg

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2020
  2. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Veldhoven
    Het deel wat je in je hand hebt op de foto lijkt open te zijn aan de onderzijde. De warmte zal in de "schoorsteen" minder snel afkoelen dan buiten het object. Wellicht is het het proberen waard om de temp wat te laten zakken.

    Bed staat voor PLA bij mijn Prusa op 55° en 45° bij de Ultimaker.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ah ja, daar heb je gelijk.
    En ik heb nog even gekeken, er zitten geen verstevigingen in het roer, de huid golft gewoon.

    Dat moet dus iets van trekken van het materia zijn.
    Ik heb nog een meter of 2, eens experimenteren met het heatbed.

    1580675749908..jpg

    Dank voor de tip.
     
  4. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik denk dat als dat owl filament me bevalt ik dat blijf gebruiken.
    En ik had al iets gelezen over een heat treatment.
    Maar ik vind het raar dat ie alles strak en recht print naar de elevons niet.
    Ik heb nu get bed op 25 graden staan en hij staat de laatste metertjes weg te printen.
    Als het inderdaad het schoorsteeneffect is, wat zomaar zou kunnen, dan zou het nu strakker moeten zijn, we zullen het zien.

    GJ
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het is dus niet de heatbed temperatuur.
    Halverwege heb ik ook de extrudertemp teruggebracht van 220 naar 200 graden, resultaat gelijk.
    Iemand nog opties of is het gewoon de zwaartekracht of te dunne huid?

    15806795902158196596253105702167.jpg
     
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Optie:Wachten op het Owl filament.:p

    En met de paar centimeter H.K. filament nog over,de snelheid omhoog en één fan uit.

    Je gaf aan Cura te gebruiken.
    Dit kost even wat tijd:https://3dlabprint.com/faq/setting-simplify3d-print-planes/
    Misschien lukt het je om de Simplify 3D settings naar Cura settings te vertalen(succes niet gegarandeerd)

    Als je dit in één keer lukt,met de Aileron zou ik het knap vinden.......

    ‘Groet:Robin
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb ook simplify 3d op de laptop.
    Denk dat ik nog een poging waag met het nieuwe filament en anders moet tweaken.
    Maar heb jij de ailevons al geprint en zijn die zonder golfslagbad?

    GJ
     
  9. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Als ik het me goed herinner heb ik deze 2/4 delen van de Elevons met ABS+ (Tiertime) filament uitgeprint in een gesloten ABS 3D printer op 274C en in een 80C dichte omgevingskamer.
    EN 2/4 delen met Pools Devil ABS+ filament,255C met een 80C heated bed met de CR10 S Pro.
    Ook de nog motor delen met Tiertime ABS+ (polycarbonaat) uitgeprint.

    Dus geen PLA ....
    Als S3D jouw nieuwe printer kan ondersteunen zou dat mooi zijn! (succesfactor gaat alweer omhoog!)

    Groet:Robin
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb anthraciet abs besteld en zwart petg dus er is hoop.
    Ik weet nog niet of s3d de ender ondersteund maar anders moet ik de gegecens er handmatig inzetten.
    Ik zit de laatste print even te bekijken.
    Ten eerste werkt de hk filament onder 200 graden niet, de hechting tussen de lagen is bij 0.2 mm slecht, bij 220 graden perfect.
    Zo kritisch is het dus.
    En waar de ailevon aan de ene kant een deuk heeft heeft ie aan de andere kant een bolling.
    Hardware of software probleem?
    Ik print vanuit de meegeleverde gcodes, misschien dat het daar fout gaat?
    Maar ik kan nu toch niks meer proberen dus ik ga de tijd maar besteden aan proberen iets zelf te ontwerpen want 3d printen heeft wel potentieel.
    In het verleden vond ik het niks maar als ik nu zie hoe mooi en precies dat goedkope printertje alles print.
    En het kan nog veel beter als ik er wat meer tijd aan besteed en hij in een kastje gaat staan.
    Veelbelovend!

    GJ
     
  11. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Jammer!

    Ik heb via Ebayde geprobeerd 1 rol Owl antraciet ABS te bestellen.
    CAC77AFC-A62C-4530-8458-CCC7D8B3A1D8.png E4096FFC-5CD3-408C-B1C2-AE9497A3EA9F.png
    Dit komt waarschijnlijk door de Rabat/aanbieding?
    Ook is er ‘Keine Rücknahme’

    Groet:Robin
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hmm, heb ik weer mazzel dat ik hier woon.

    GJ
     
  13. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Ha ha ha, (slimmerik)

    hmmmmm,,,,,,,,In de mei vakantie rijden wij van uit Hengelo naar Praag.Op de terugweg slapen wij waarschijnlijk in het dorpje Wolf,aan de Moezel.
    De Owl fabriek bevindt zich in Ostwestfalen.......
    Hoe bepaal ik nu mijn strategie?

    Ik ga er nog even over nadenken:zoeken:
    (is dat winkeltje in de kelder al klaar?)

    Groet:Robin
     
  14. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Veldhoven
    Als er geen verstevigingen in zitten is een dunne wand moeilijk om vlak te houden. Als je de STL wilt delen van dat ene onderdeel, kan ik kijken met Prusa en colorFabb PLA filament hoe dit zich verhoudt.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  15. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Goed idee Coen!

    Ik heb net,5 minuten geleden Elevon 1L 5% infill op de printer met het zwarte LW PLA staan......:rofl:

    Zal ik de linker delen uit printen?

    Groet:Robin
     
  16. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Veldhoven
    Infill zal er voor zorgen dat de wand een stuk stabieler zal zijn, en vervorming voorkomen.

    Wil best een aantal delen printen om te vergelijken.

    colorFabb LW-PLA, mooi spul, onlangs een p47 geprint. 790mm spanwijdte en 330gram vliegklaar. IMG_20200127_194102.jpg
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    Wat doet dat rooie dingetje daar in de rechter bovenhoek?o_O

    Mooie foto!Met inderdaad zeer interessant LW PLA.......
    Kijk,gisteren uitgebracht,als zijnde een ontwerp speciaal voor het LW PLA:https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3521213-Revenant-Mk-IV-Crazy-LW-PLA-Design
    In post 8 geeft de ontwerper een link naar zijn website.

    De infill van de Blackwing Elevon1L heb ik voor het LW PLA dus op 5% gezet,afhankelijk van persoonlijke voorkeur en materiaal zou men ook nog kunnen besluiten deze naar
    4,3 of 2% te brengen.
    Ook heb ik de Blackwing Elevon1L op m’n andere printer(Ik heb er zes) naar 13% infill gebracht met het Tiertime ABS+ polycarbonaat.
    Die zal flink sterker,zwaarder zijn!

    Ik ga nu even bellen met Color Fabb en vragen waarom de prijs die eerst was verlaagd nu ineens weer omhoog is gegaan.
    Ook ga ik vragen of er al vorderingen zijn om de lichtgewicht “popcorn formule” die er is voor het PLA en het TPU filament ook al voor andere filamenten gaan uitkomen dit jaar.

    Groet:Robin

    Edit:Net gebeld met ColorFabb.

    Men denkt over ongeveer 2 maanden aan te vangen met het testen van LW ASA, LW PETG of beiden......
    Ook vroeg ik als ABS junky of er een mogelijkheid was of de “popcorn” formule ook op het ABS
    toegepast kon worden:Antwoord.....NEE
    Ook heb ik een mailadres door gekregen zodat ik de nieuwe LW filamenten mag uitprinten/testen!
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2020
    coen_l vindt dit leuk.
  18. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    BlackwingElevon1L (x2). (LW-PETG,Coen! Wat zal dat mooi zijn!:banana: ha ha haaaaa)
    A298D0D3-1E50-4657-875B-0F8AA8BC748F.jpeg

    Tiertime ABS+(polycarbonaat) 13% infill (sterk spul hoor die ABS+)
    15/16 gram
    1EA14EEE-F00C-47FE-B711-0E22ABD45364.jpeg
    ColorFabb LW-PLA 5% infill
    7/8 gram.
    D6B19851-7B28-4BB6-91E8-777EF4EDFC88.jpeg

    De LW PLA bevestigings lipjes zullen niet passen.
    Maakt niet uit,gewoon de bovenkant met 3 lagen uit printen,verlijmen,klaar.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2020
    coen_l vindt dit leuk.
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    11.646
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hmm, Robin, dat is helemaal recht.
    Ik heb de gcodes gebruikt van Eclipson en daarna nog een keer de creality slicer, maar geen infill.
    Woensdag krijg ik de nieuwe rollen filament, dan ga ik even met Cura en S3D aan de gang.
    Maar zoals ik het nu geanalyseerd heb is het gewoon krimp van de PLA.
    Infill zou kunnen helpen omdat dat meer sterkte geeft.
    Maar nu dus even wachten op het filament en ook op de andere printers..

    GJ
     
  20. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    1.629
    :thumbsup:

    Ik ben er 100% van overtuigd dat je daarvoor je eigen persoonlijke voor de Ender pro getweakte oplossing voor gaat vinden.
    Elevon 2(die andere schoorsteen)is ook uitgeprint.(13% infill ABS+)
    Recht,hard,sterk.

    Succes verder:Robin
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2020

Deel Deze Pagina