eco 8 en piccoboard?

Beste mensen,

Ik heb een vraagje: Kan in de eco 8 een pico board of "vraagt" hij naar een aparte gyro en regelaar en dergelijke?

Vliegt hij trouwens goed met borstel motoren of heeft hij persee een brushless nodig?

gr,

niels

Het zou wel kunnen denk ik, maar waarom zet je er geen losse componenten op? ontvanger, gyro werkt wel beter als een piccoboard.

Het gevaar is denk ik een beetje dat een piccoboard een micro ontvanger is en voor indoor wel geschikt is maar voor outdoor waar je veel verder weg vliegt niet geschikt is i.v.m. storingsgevoeligheid.

Ik denk dat een losse goede ontvanger heel belangrijk is vooral met helivliegen, het is al moeilijk genoeg zonder storing :?

Ik neem aan dat de motor van de Eco 8 wel wat meer amps trekt als de regelaar van het Piccoboard aankan.......

dat is waar.... maar heeft hij een brushless motor nodig en wat voor motor heeft hij dan nodig voor normale kracht en geen overkill?

gr,

niels

Je hebt helemaal gelijk, had er niet goed over na gedacht.
Het lukt zowieso niet omdat de piccolo een motortje op de staart heeft en geen bladverstelling met een servo.

Eco 8 heeft geen brushless nodig.
Het model bestaat al meer dan 10 jaar. Als je met lipo's vliegt gaat het zeker lukken. minder gewicht en dus nog minder amps dan wat ze vroeger nodig hadden om hem in de lucht te krijgen.

Als je kan een eco8 misschien ombouwen met een speed400 op de staart. Maar dat is een heel klein beetje als vloeken in de kerk.
of cartoons teken van iemand waarvan niemand weet hoe hij er eigelijk uitziet.

Back