Mijn eco 8 heb ik onlangs voorzien van alu sideframes na een iets te harde landing (scheurtje in plastic sideframes). Alles weer netjes in elkaar geschroefd, gecontrolleerd e.d. Assen waren allemaal recht e.d.
Opspinnen gaat soepel naar ongeveer 1500-1600 toeren, vliegt/hovered ook prima, volstrekt rustig en trillingsvrij. Maar na het landen als de rotor uitloopt krijg ik in een laag toerental (paar 100 rpm) ineens een hele heftige vibratie/resonantie waardoor de heli onprettig op en neer/heen en weer danst. Met name de kop zie je flink heen en weer gaan..
Is hier iets tegen te doen? Is het frame mischien te stijf?? Is hier iemand mee bekend?
Heb wel al de bladen losser gezet: hielp niet, evenmin als iets strakker..
vriendelijke groet!
Jeroen
p.s. heb de tracking ook gecontroleerd, bladen lopen in 1 vlak..
Opspinnen gaat soepel naar ongeveer 1500-1600 toeren, vliegt/hovered ook prima, volstrekt rustig en trillingsvrij. Maar na het landen als de rotor uitloopt krijg ik in een laag toerental (paar 100 rpm) ineens een hele heftige vibratie/resonantie waardoor de heli onprettig op en neer/heen en weer danst. Met name de kop zie je flink heen en weer gaan..
Is hier iets tegen te doen? Is het frame mischien te stijf?? Is hier iemand mee bekend?
Heb wel al de bladen losser gezet: hielp niet, evenmin als iets strakker..
vriendelijke groet!
Jeroen
p.s. heb de tracking ook gecontroleerd, bladen lopen in 1 vlak..