Ja hoor, hoveren gaat prima met 8 cellen en de sportmotor. 13 tanden motortandwiel geeft zo'n 1400 RPM en dat is perfect voor hoveren.
Enige nadeel van de sportmotor is dat deze door de koolborstels heenvliegt dus je zal snel naar een borstelloze gaan.
NIET boven de 8 cellen met de sportmotor gaan!!!, daarboven haal je nog een paar vluchten en dan BENG!!! (eigen ervaring en van vele andere op de forums).
Met een borstelloze zal je snel naar de 10 cellen willen gaan maar dan heb je ook wat.
Ik ben er geen voorstander voor om het volledig zelf te proberen, al is dat met een heli toch snel het geval, de instructeur kan vaak niet snel genoeg ingrijpen, maar laat wat je ook doe eerst de eco-8 testen door een ervaren persoon.
Als je zelf wat wil testen, zet dan in ieder geval niet de hoofdbladen erop.
Als belangrijkste tip kan ik je dit geven: Bouw nauwkeurig!!, het luistert zeer nauw, gebruik voor de aansturing van de collective (de swashplate) allemaal dezelfde servo's en stel mechanisch af, niet electronisch.
Wat ik bedoel is: de servo's hevels moeten allemaal 90 graden staan en de link arms naar de swashplate mechanisch afstellen, wanneer je de servo's electronisch naar 0 stelt is de beweging niet meer lineair.
Balanceer de houten bladen goed anders schud de heli de grond rond

Wanneer goed gebouwd en de bladen uitgebalanceerd en zonder tracking is de eco-8 een pracht apparaat!!
Veel succes,
Menno
oh, als laatste: de accu connectors, gebruik asjeblieft GEEN tamiya stekkers, deze kunnen max 18amp aan. Gebruik goede 4mm stekkers of dean's connectors (erg populair in amerika)