eco met typhoon 29/12/10

Zijn er mensen die ervaring hebben met de volgende combo of in ieder geval deze motor op een eco 8?

Typhoon 29/12/10 met een tsunami 50 regelaar.

Bedankt.

Motor heeft de volgende specs:

KV: 1040
No of Winds: 10
Current Draw (Max. Efficiency) 20-40
Maximum Power: 518 Watt
Max Efficiency: 88%
Direction: Right & Left
No of Poles: 10
Length: 54mm
Length (without axle): 35mm
Diameter in mm: 35.8mm
Front Axle Length: 14.5mm
Shaft Diameter: 5mm
Approximate Weight: 120gr
Recommended Props: 9 x 6 11 x 7
Model Weight: 900-1800
Recommended Speed Controller: 18 Amp - 45 Amp

iemand die mij kan vertellen of deze motor geschikt is voor een Eco?

Ik vrees dat te kort gaat komen. tussen 1500 2000tr/volt
moet het doen. wat is de grootste verhouding dat een eco aankan ?

Kan één van jullie mij uitleggen hoe het precies zit met dat KV getal, dit is als ik het goed begrijp niet de enige waarde die van belang is voor het bepalen van een motor voor een bepaald doeleind want anders zou b.v. dit motortje wel op mijn Eco kunnen http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=89 die heeft een KV waarde van 1800. :?:

Mijn kennis van electromotoren en elektronica is niet bijzonder groot :help: dus als het kan zonder al te veel vaktermen.

Hartelijk dank.

KV geeft aan hoeveel toeren per volt je motor maakt, dit loopt(theoretisch) linear op.
Als je 1 type motor hebt, dan heb je daar vaak nog verschillende soorten van. Die verschillen worden aangegeven in Wikkelingen. Hoe meer wikkelingen, hoe minder KV (toeren per volt) maar wel meer KT( koppel per Ampere).
Dat laatste hoef je eigenlijk niet te onthouden. Maar wel makkelijk om te weten is: hoe minder wikkelingen, hoe sneller die rondraait(op dezelfde spanning)

Uiteindelijk kan je evenveel vermogen halen uit dezelfde typen motoren.(dus met dezelfde massa), maar de vertraging zou anders moeten zijn.

Nou ben ik geen helivlieger, en ken ik de ECO niet echt. Maar er zit een heel groot verschil tussen de eerste en de tweede opgegeven motoren. de 2e is veel lichter dan de 1e. De eerst motor kan dus meer vermogen leveren(eigenlijk net als bij brandstof)
Wat erg belangrijk is: Massa en KV.
Vermogen is heeeeel erg afhankelijk van de massa. en de kv. zegt dus over toeren.
Als je nog meer wilt weten, zoek even, of vraag het natuurlijk :D

De Typhoon 29/12 /10 zal goed kunnen werken in een Eco 8 op 10 cellen of 3 lipo's.

Je moet wel een groot tandwiel op de motor monteren. Met het grootst leverbare tandwiel van Ikarus, de 25T met 5mm boring (moduul 0,5) kom je aan een leuk hoofdrotor toerental in de hover met ca. 80% throttle.

Daar kun je heel leuk mee rond toeren maar een race monster zal het niet worden.

Ik ken deze Typhoon motor verder niet en verwacht dat je het frame een klein beetje moet bewerken (montage sleuven uitvijlen) om deze met een 25T tandwiel passend op het hoofdtandwiel (180T) te krijgen.

De veel te kleine Typhoon 3/3d uit je linkje zal het geweldig doen als reuk generator in een Eco 8......

Kan iemand mij vertellen of ik het bij het goede eind heb en mijn berekening klopt

Hoofdtandwiel 180
motortandwiel 24 (grootste die ik zo gauw kon vinden)

180/24=7.5

bij 1800 toeren op kop zou dit: 1800 maal 7.5 = 13500 toeren van de motor moeten zijn

13500/1040 =12,9v

In theorie zou het volgens mij dus net moeten kunnen mits de motor voldoende vermogen heeft.

Dat kleintje was alleen even als voorbeeld i.v.m. KV waarde

Oké, het werkt wel je moet wel het één en ander aanpassen via de PC aan de regelaar maar met een 21 tands op de motor heb je voldoende voor gewoon vliegen, motor en accu worden net handwarm.
Ga het nog proberen met grotere tandwielen, als ik flink pitch geef hoor je de motor niet inzakken dus dat moet kunnen.

Back