KV geeft aan hoeveel toeren per volt je motor maakt, dit loopt(theoretisch) linear op.
Als je 1 type motor hebt, dan heb je daar vaak nog verschillende soorten van. Die verschillen worden aangegeven in Wikkelingen. Hoe meer wikkelingen, hoe minder KV (toeren per volt) maar wel meer KT( koppel per Ampere).
Dat laatste hoef je eigenlijk niet te onthouden. Maar wel makkelijk om te weten is: hoe minder wikkelingen, hoe sneller die rondraait(op dezelfde spanning)
Uiteindelijk kan je evenveel vermogen halen uit dezelfde typen motoren.(dus met dezelfde massa), maar de vertraging zou anders moeten zijn.
Nou ben ik geen helivlieger, en ken ik de ECO niet echt. Maar er zit een heel groot verschil tussen de eerste en de tweede opgegeven motoren. de 2e is veel lichter dan de 1e. De eerst motor kan dus meer vermogen leveren(eigenlijk net als bij brandstof)
Wat erg belangrijk is: Massa en KV.
Vermogen is heeeeel erg afhankelijk van de massa. en de kv. zegt dus over toeren.
Als je nog meer wilt weten, zoek even, of vraag het natuurlijk
