Ik heb hier een elektro offroad buggy en die gaat te hard voor het baantje waar we rijden. Daarom wil ik de travel in de zender van 100 naar 50 zetten . Kan dat zomaar?
Ligt eraan wat voor zender je hebt, of die optie er is. Verder kun je ook overwegen om een kleiner tandwiel op de motor te zetten, dan krijg je meer acceleratie, maar minder topsnelheid. Of een minder krachtige accu, stel dat je nu op 3S LiPo rijdt, dan naar 2S LiPo. Maar zonder meer info kunnen we niet meer dan algemene tips geven.
Zender dx3c ecs kan tot 2s heb nu een 2s lipo kleiner motor tandwiel zou kunnen. en ik heb de travel optie op mijn zender. is dit niet schadelijk?
Ik ben wel benieuwd hoe Traxxas dat dan doet met de trainings stand, dat is ook een begrenzer. Heeft je regelaar nog opties waardoor hij wat rustiger optrekt? En je kan natuurlijk ook niet vol gas geven, da's ook een optie.
mijn zoon rijdt al 3 jaar met verminderde travel. en wij passen onze travel ook aan naargelang de grote van het circuit.het kan helemaal geen kwaad. dat is hetzelfste als je gewoon minder gas geeft heel de tijd. dus gewoon doen.
Minder gas geven om leven van regelaar te vergemakkelijken werkt averechts, maakt het leven voor de regelaar zwaarder dan wanneer hij op 100% overbelast zou worden. Zie Castle Creations | FAQ: General -> 6. Can I control how much current passes through my speed controller by limiting full throttle travel en Bij half-driekwart gas moet de regelaar harder werken (los van het al of niet terugregelen van stroom met uitslagbrenzing). Uitleg door Bruce Abbott: looking for a 6S small motor. Ideas? - Page 2 - RC Groups Martyn McKinney, Steve Neu and notably Bruce Abbott wrote some clever answers in this thread, also addressing input capacitor temperature and why life is easier on a controller at WOT: www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1504410 Uitleg van timing, door o.a. Bruce Abbott What IS timing? - RC Groups About de-rating controllers and motors, het relevante stuk tekst begint bij for everyone else: Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 290 - RCG
De mooiste/beste manier is lichter vertanden. Handige tools voor berekening van tandwielen en overbrengingsverhoudingen, gearing, Kv en ander ongerief. Ook heel veel nuttige LiPo, lader, voeding, BEC bedradings tips en -tooltjes, leerzame demo's onder 'electrical' menu. Toevoegen aan favorieten? The Script Asylum -> -> gears en -> electrical
Blij dat ik dit topic heb gezien want heb ook even een vraagje dan. Ik heb zelf ook de spektrum dx3c zender en hier kan je dus alles tot op 150 procent zetten. De gas staat bij mij op 100 procent (op de zender) en is zo ook met de regelaar gecallibreerd. Heb nog niet op 150 procent gezet nu om te kijken of die dan sneller kan maar kan dit dan kwaad voor mij? Of is het zo omdat ik hem op 100 procent gecallibreerd heb,de regelaar dus ook alles geeft op 100 procent? Want heb ook al eerder gehoord dat het schadelijk is om altijd maar half gas te rijden.Of is het alleen schadelijk als de zender op 150 wordt gezet en dan gecallibreerd en dan terug naar 100 wordt gebracht om te rijden? Lijkt mij dat als de zender op 100 procent wordt gezet en dan gecallibreerd wordt met de regelaar,de regelaar dit dus ook ziet als volgas en dus geen schade kan maken?Of is dit dan toch verkeerd gedacht?Misschien is die 150 procent gewoon om meer liniair gas te kunnen geven als die zo wordt gecallibreerd?
Als jij je ESC kalibreert met 50% uitslag op de zender zal de ESC denken dat het gewoon 100% is. Ik dacht dat een ESC nooit meer dan 100% kan geven dus nee hij zou niet harder gaan met 150% op je zender.
Ik heb hem nu op 50% gezet en zon 10 lipo leeg gereden. en we zien wel hoelang die heel blijft. bedankt voor de reactie's