Eddie the Eagle

Mijn nieuwste project is een schaal 1:3 Hangglider die ook echt gewicht gestuurd gaat worden. Het nadeel van zo'n project dat je alles zelf moet uitvinden dus ook veel denk werk vergt om af en toe even afleiding te hebben ga ik weer een Eddie the Eagle maken.

Dit wordt Eddie nummer 5 en de bedoeling is om er een voll GFK versie van te maken.

Als eerste wou ik de vleugels snijden maar ik kwam erachter dat mijn voorraad snijdraad mee naar Duitsland was verhuist dus snel maar even nieuwe besteld.
Dus gaan we maar beginnen met de kop.

nu laten drogen en dan verder

wordt vervolgt ................

Waarom de hangglider zelf maken??

De modellen zijn redelijk goedkoop te krijgen op schaal formaat en alle types beschikbaar.
Alleen de piloot en besturing zelf ontwikkelen
Alle modellen zijn perfect op schaal nagebouwd en keuze uit 1:5 (365 euro) en 1:3 (650 euro) modellen en kunnen uiteraard gewoon vliegen!
De modellen hebben zelfs (degene die dat in 1:1 ook hebben) een overdrive koord

Scale Modellabbildungen

Goed met Bart Doets overleggen. Hij snapt die dingen. Hij vliegt de full size variant zelf!

Bart kijkt al mee in een andere topic maar ik zit nu nog in de inlees fase van hoe en wat en daarom ook de eddie tussen door om even het hoofd op rust te krijgen Eddie heb ik al meerdere malen gemaakt dus kan ik bouwen zonder na te denken.

Waarom de hangglider zelf maken??

De modellen zijn redelijk goedkoop te krijgen op schaal formaat en alle types beschikbaar.
Alleen de piloot en besturing zelf ontwikkelen
Scale Modellabbildungen

Ik ben een modelbouwer en vind het bouwen nog leuker dan het vliegen bovendien zijn ze te klein. die ik in de planning heb wordt rond de 3,5 m

Back