Edf 40 motor uitbouwen

Hallo,

Ik heb een edf 40 gekocht en wil de standaard brushessedmotor vervangen voor een feigo 7500kv.
Heb geprobeerd met wat wrikken het motortje los te krijgen maar ben bang dat ik alles stuk maak.
Kan iemand mij zeggen hoe ik de standaard motor er het beste uit kan krijgen? :roll:

Vriendelijk bedankt

Johan

de motor? bij mijn EDF50 zat het propje gewoon los op het asje gedrukt, het motortje zit met 2 kleine schroefjes die je kan zien als het propje eraf is.
zodra die schroefjes los zijn kan je het motortjes zo los trekken volgens mij...

propje al los gekregen?

Heb het motortje inmiddels kunnen vervangen, helaas niet helemaal schadevrij... :cry:
Het propje zat erg vast en kreeg het er met geen mogelijkheid vanaf. :mad:
Heb het nog geprobeerd met een nylondraadje maar brak helaas een "tegenpropje" (1 van de drie).
Uiteindelijk was de oplossing relatief eenvoudig daar de orginele motor enkel schrootwaarde heeft...
Heb de achterkant van het brushedmotortje met een knijptang afgeknipt en kon zo aan het asje trekken en de prop demonteren. :idea:
Ik denk dat het huis nogwel te gebruiken is zo maar moet gaan bedenken met welke lijn ik het weer kan herstellen? :?:

Groet Johan

Misschien dat Stabilit Express wel wil werken. Het plastic op die EDF-jes is ABS en epoxy hecht daar niet fantastisch op.

Mark

proficiat, je hebt een perfecte edf 40 van GWS weten te slopen.
Als je in de beschrijving had gekeken dan had je kunnen zien hoe je alles moet demonteren, want dat staat daar dudielijk in. En dat is precies wat Sietse al aangaf. Het rotortje zit "los" geperst op het asje, niks geen lijm aan. Dus die had je zo los kunnen trekken. Las je nu een van de statorbladen los hebt gebroken dan kun je het huis ook weggooien. koop dan een edf 40 zonder motor en je kan die feigao er zo in mo nteren.

Had helaas bij dit setje geen gebruiksaanwijzijng.
De prop zat mega vast en kon het onmogelijk met de hand loskrijgen.
Interessant waar kan ik deze units kopen zonder motor?
Ga die stabilit uitproberen!

Groet johan

Back