EDF meeuw

Experiment from scratch ook om wat ervaring
op te doen met materialen en technieken.

Twee helften uit XPS (piepschuim) met hittetools
voorbewerkt.

full

full

Helften tegen elkaar:

full

Motor inlaat
full

En uitlaat:
EDF is 62mm met 4600 kV.

full

Pelikan staart:

full

full

full

Bij beter weer testen op CG/CL en of het uberhaupt
een bestuurbaar 'vliegtuig' kan worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk ding... de staart lijkt mij wat aan de kleine kant, zowel als stabilo als als kielvlak.
En wil je dit tweekanalig vliegen? Zoals die uitslagen van de V-staart nu werken levert dat bij een rudder-input een boel weerstand en weinig zinvolle koersbeïnvloeding op lijkt me.
Er is hier ooit een draadje geweest over een depron meeuw met propeller; ik weet niet meer hoe dat heette (ik heb 'm zelf ook gebouwd). Die had ook een V-staart, met aan de uiteinden roervlakken in de beide helften, zoals een klassieke V-staart; dat werkt in elk geval wél.
Oja: Om dit tweekanalig te besturen zal de vleugel een flinke dosis V-stelling moeten hebben. Je hebt nu netto een negatieve V-stelling lijkt me, dat zal merkwaardig bochtgedrag geven...

De staart kan er zo ook weer
van af voor vervanging. 3 ch besturing met ch1+2 gemixt naar staart net zoiets als bij een deltawing setup. De invloed van hoogteroer iets verkleind met roerstangen laag op de servo's en mbv setup kan er nog mee
geprobeerd worden om pitch af te stellen.
De voorvleugel hangt iets door bij vleugelbelasting met zo
hopelijk genoeg pos. v-stelling.
Bij goed weer nog een paar gooi-tests doen en dan hopelijk
ermee kunnen vliegen, experimenteren, modificeren voor
de uiteindelijke versie.

Er is hier ooit een draadje geweest over een depron meeuw met propeller; ik weet niet meer hoe dat heette (ik heb 'm zelf ook gebouwd). Die had ook een V-staart, met aan de uiteinden roervlakken in de beide helften, zoals een klassieke V-staart; dat werkt in elk geval wél.

hiero, klikkerdeklik op de link

bouwverslag-van-een-zeemeeuw-gemotoriseerd

(mijn meeuw vliegt nog steeds trouwens, nu vliegt/speelt m'n 11 jarige zoon er mee op de vliegclub, hij vind het een geweldig toestelletje)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back