EDF Modellen - Kan het echt niet langer dan 5 minuten?

Lisand, een " EDF killer" betekent:
- een oplossing voor een vergelijkbaar bedrag (of in ieder geval ongeveer/minder) met meer/betere prestaties

Denk niet dat een echte turbine (al is hij micro) dat haalt kwa prijs.

Dus het is niet te vergelijken.

Als jij voro de prijs van een EDF setup voor een schuimjet een micro turbine kan leveren: kom maar op dan (incl foto's en filmpjes dit keer he ;) )
volgens mij is de motor het eingelijke probleem?
 
Motor en akku combinatie.

Is niet echt het probleem maar als je alnger wilt vliegen kan dat een probleem worden.
Tevens hebben we het hier niet over een EDF killer (wat die van jou dus niet is want er zit geen elektro motor in, en een turbine al helemaal niet durf ik wel te stellen).

Maar puur over meer dan 10 minuten zien te vliegen met een "standaard" EDF.
 
even ter informatie dit is de zelfde turbine, heb allen uit de f 35 de electro motor vervangen door mijn turbine. de fan past precies en de turbine ook

das VET!! een shuimpje met een 2000euro kolibri turbine erin! (dat is namelijk de enigste die erin zou kunnen passen) heb je fotos?
 
Nop, geen kolibri turbine maar een Lisand turbine.

Foto`s zijn te vinden in zijn fotoboek of even op zijn naam zoeken.
 

Zo. Klaar. ;)

Maar even serieus, zijn er geen "rustigere" modellen, bijvoorbeels eenof ander leuk learjet schuimofzo?
Gek doen dat doe ik wel met een van mijn propeller gebakjes, snel ga ik wel met mijn funjet.
Ik heb gewoon zin in een toestel met fluitende motortjes dat mooi rond kan sjezen,
liefst eigenlijk nog iets dat gewoon vanaf ons veldje kan opstijgen maar dat zal wel weer teduur worden. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sven, wat je zoekt past eigenlijk gewoon niet bij de eigenschappen van een EDF. Een EDF heeft weinig stuwkracht en veel snelheid, ofwel: een speedpropje in een buis. Bij lagere snelheden is een propellor superieur qua rendement.
Van land opstijgen is erg mooi en realistisch, maar voor je in de lucht hangt heb je al 1/10 van je accu leeggestookt. Zeker bij het eerste stukje op gang komen trek je static stroom en daar word je niet blij van.
 
Idd, gewoon een buikschuiver pakken...

de 10 minuten worden toch moeilijk denk ik hoor... vermoed dat je toch uit komt op 2 accu's.
 
Een learjet buikschuiver vind ik een beetje lomp om te zien landen, maar opgooien zal wel gaan.

En iets als een horten of B2?
Zijn die brede wings niet vaak wat vergevings gezinder met iets meer accu aanboord?

@D. Knoppers: Dat is alphen. ;)
Ik heb daar eens een learjet zien vliegen, om je dood te kwijlen.
 
Hee leuk zijn er ook B2 kitjes?
mag ik een linkje daarvan? Horten kitjes of arf is ook goed hoor!

maar wel goedkoop houden.

Felix100 is je beste keuze!
 
Erik,

er zijn leuke B-2 foamies... Bij een website in Zwitserland valt ook de prijs erg goed mee. Ik zal er je zaterdag heel wat over kunnen vertellen !

[OFFTOPIC mode aan]

Ik heb er nog geen ruchtbaarheid over gegeven, maar ben bezig aan het bouwen van een B-2 met 4 EDF's... Binnenkort misschien bouwverslag.

B2_84.jpg


B2_77.jpg


B2_90.jpg


[OFFTOPIC mode uit]

Groetjes,

Davy
 
Bananahobby is mooi maar de service is een ramp en et is allemaal ook wel ERG duur daar.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
die (en de iets kleinere versie) zijn ook op verschillende sites in NL te koop.

Ze kosten wel wat, maar zijn zeer goed afgewerkt, en alles zit erop en eraan!!!!
Kwaliteit is dan echt wel beter als een HK schuimpje (heb de versie van het filmpje hierboven vast gehad op dortmund)

Ik weet ook iemand die het model kan leveren, kan voor je informeren als je wil.
 
Laatst bewerkt:
Die kleine gleufjes en deukjes ga ik geen 100 euro extra voor betalen.
Dat zie je toch niet in de lucht.
 
Ziet er goed uit Davy!

Sven, wat wil je nou eigenlijk. Met de Comet ben je dus duidelijk niet happy maar wat je wel wilt is helemaal niet te volgen. Mischien eens met een Robbe AMX kennis maken waar allen je ontvanger nog in moet of is die 89 euro nog te steil?
 
Pieter (badbert) heeft een AMX, ik heb em zien vliegen. Mooi maar kort.
Ik wil gewoon graag een EDF die 10 minuten haalt en niet meteen een maandsalaris kost,
en waar ook niet teveel breek of bouw toestanden bij komen kijken.
Die Comet is gemaakt voor sp400, en die vleugel is beplankt.
Daarmee zit ik dus al meteen vast tenzij ik met hout ga klooien.

Je kunt ook naar mijn vloot kijken om te zien wat voor "stijl" vliegtuigen ik van houd.
http://rc.kicks-ass.net/

Ik noem mezelf ook geen modelbouwer, maar modelpiloot. ;)
 
Laatst bewerkt:
@sven, het zijn niet alleen die deukjes en groefjes. Kijk eens naar de retracts van de B2, die zijn HEEL stevig, en heel zwaar uitgevoerd. En er zijn nog wel meer dingen, maar goed, je moet het willen natuurlijk.

En erik, ik zei al dattie maar eens met mijn amx jet moet vliegen..... dan weet ie wat het is!
overigens is die van jpower niet super, iig, het toestel wel (en de motor en esc) maar de servo's schijnen brak te zijn)

Overigens haal ik met mijn amx met de huidige (naja, haalde) accu's die toch al aardig brak waren al 7 minuten.... met de nieuwe accu's verwacht ik een hele HELE dikke 8 minuten (richting de 9 als het goed is) te halen PER accu!

EDIT: nog even ter info, mijn amx jet vliegt op 2200mah lipo's in plaats van de 1300 die er bij aanbevolen/standaard is.

EDIT 2: OW trouwens.... de leverancier die ik weet,zit met zijn prijs (incl verzenden) VER onder de prijs van bananahobby incl verzenden (en dan omgerekend naar euro's, zonder douane dus).
En daar zit een HELE dikke accu BIJ! (de aanbevolen accu)
PM mij voor meer info over deze leverancier ;) (of welk model je zoekt, kan ik contact met hem opnemen voor je)
 
Laatst bewerkt:
Sven, met een 2 motorig model zit je met 2 motoren, 2 regelaars,2 fans en 1 of 2 paketten dus kom je waarschijnlijk helemaal niet uit met je budget en bouwervaring.
een edf kan je gewoon niet fatsoenlijk 10 minuten vliegen en zeker niet rustiger als een funjet. Daar is het hele concept niet voor geschikt.
Als de AMX geen optie is blijft er eigenlijk niets in edf over. Deze zit op ca 170W en is eigenlijk de ondergrens om nog een beetje normaal te vliegen.

mijn aanbod voor de Comet blijft vandaag nog geldig.

Succes,
Erik
 
@Eric (en sven), ja hoor, buiten de amx zijn er sinds kort nog een paar toestelletjes van hetzelfde formaat/gewicht/setup :) (ja van robbe dan wel ja)
adviesprijs voor 1 modelletje (arf) was 110 euro geloof ik.
 
Back
Top